تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۶۹۰۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهرداری بندرماهشهر ۴۰ میلیارد تومان بدهی دارد
شهردار بندرماهشهر گفت: شهرداری بندرماهشهر تا پایان سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان بدهی داشته و سعی شهرداری بر این بوده که این بدهی را در سال جاری پرداخت کند و کارگران و پرسنل شهرداری هیچ حقوق و مطالبه‌ معوقه‌ای ندارند.

مجاهد نظارات با اشاره به بدهی شهرداری بندرماهشهر اظهار داشت: شهرداری بندرماهشهر با توجه به پروژه‌ها و برنامه‌هایی که در سال گذشته انجام داد در انتهای سال 40 میلیارد تومان بدهی داشته که علت این بدهی عدم تحقق درآمد سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، افزود: علت عمده بدهی شهرداری عدم تحقق بودجه 150 میلیاردی  بوده که شورا با توجه به درآمد حاصل از صنایع پتروشیمی حاضر در منطقه آن را در نظر گرفته است.

شهردار بندرماهشهر بیان کرد: در گذشته مالیات بر ارزش افزوده صنایع پتروشیمی منطقه فقط به شهرستان تعلق می‌گرفت اما هم اکنون این مالیات توسط استان بر همه شهرستان‌های استان خوزستان تقسیم می‌شود که همین امر باعث کاهش چشمگیر درآمدها و عدم تحقق بودجه سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به کند شدن روند اجرایی بعضی پرو‌ژه‌های شهرداری گفت: از ابتدایی سال تا کنون سعی ما بر این بوده که با توجه به درآمد ها هزینه کرده و بدهی‌های شهرداری را پرداخت کنیم و نکذاریم شهرداری بدهکارتر شود.

نظارات با تاکید بر رسیدگی به حقوق کارگران و پرسنل شهرداری عنوان کرد: در حال حاضر هیچ حقوق معوقه‌ای به پرسنل و نیروی خدماتی وجود نداشته و همه مطالبات آنها به موقع پرداخت می‌شود؛ شهرداری در خصوص آلایندگی و ارزش افزوده پیگیر مطالبات خود بوده تا بتواند با کاهش میزان بدهی برای آینده شهر برنامه‌ریزی کند.

وی در پایان با تاکید بر مطالبه حق و حقوق مردم از صنایع منطقه خاطرنشان کرد: طبق قانون حق آلایندگی که شهرداری از صنایع پتروشیمی دریافت می‌کند یک درصد بوده و شرکت‌هایی که این یک درصد را پرداخت نمی‌کنند شهرداری تلاش می‌کند در چهارچوب قانون رایزنی کرده و حق و حقوق مردم بندرماهشهر را جذب کند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار