تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۶۹۰۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور:
ذخیره سازی گندم در سیلوهای خوزستان مطلوب است
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور گفت: ذخیره سازی گندم در سیلوهای خوزستان مطلوب است و جای نگرانی وجود ندارد.

سیاوش حسین پور یکشنبه افزود : مشکلی از حیث تامین گندم در استان وجود ندارد و قادر به تامین نیازهای همه بخش هایی که نیاز به آرد دارند هستیم.

وی نیاز سالانه استان خوزستان به گندم را 550تا 600هزار تن عنوان کرد.

حسین پور گفت: با پایان قطعی عملیات برداشت گندم در مناطق گرمسیر و سردسیری خوزستان ، یک میلیون و 133هزار و 68تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور افزود : شرکت غله با بهره گیری از 90 مرکز و کمیسیون خرید توانست این میزان خرید را در قالب161هزار محموله گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری و ذخیره سازی کند که از این میزان محصول شامل یک میلیون و 85هزار و 315تن گندم معمولی و 47هزار و 753 تن گندم دروم بوده است.

وی گفت:در سال جاری این شرکت با استفاده از فضای استاندارد و ذخیره سازی سیلوهای گندم بخش دولتی و خصوصی با ظرفیتی بالغ بر 1.5میلیون تن ، نسبت به ذخیره سازی گندم اقدام کند.

حسین پورافزود: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید چهار درصد و 2 درصد غیرمفید با قیمت هرکیلوگرم 13هزار ریال و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت 13هزار و 300 ریال خریداری کرد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور اظهار داشت : با سیاست گذاری های مطلوب دولت ، تلاش های بی وقفه مسئولان شرکت بازرگانی دولتی ایران و مساعدت های بانک کشاورزی تاکنون بیش از 12هزار میلیارد ریال وجه خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

وی گفت: تاکنون استان خوزستان بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را در کشور داشته است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور افزود: موجودی سیلوهای استان مطلوب است و هیچ گونه مشکلی از حیث تامین گندم دراستان خوزستان نخواهیم داشت.

پارسال یک میلیون 353هزار و475تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان خوزستان خریداری شد که از این حیث ، خوزستان مقام نخست را در کشور کسب کردند.

در سال زراعی جاری به دلیل خشکسالی و کاهش شدید بارندگی در فصول پاییز و زمستان ، 280هزار هکتار از کشتزارهای گندم دیم و 100هزار هکتار از گندم آبی خوزستان به دلیل نبود آب ، کمی بارندگی و بالا رفتن تنش آبی از بین رفت و تقریبا تنها برداشت گندم در سطح 350هزار هکتار گندم آبی انجام شد.

در استان خوزستان سالانه 15.8میلیون تن انواع محصولات باغی و زراعی از سطح 1.2میلیون هکتار برداشت می شود که در صورت اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب تا سال 1400 تولید کل محصولات زراعی و باغی خوزستان به رقم 25میلیون تن خواهد رسید ضمن آنکه 300 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان چندی پیش در نشست مطبوعاتی گفته بود در صورت تامین آب مورد نیاز و اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری ، خوزستان توان تولید غذای مورد نیاز 30میلیون نفر از جمعیت کشور را دارد.

گندم ، نیشکر ، چغندرقند ، مرکبات ، برنج ، خرما ، سبزیجات و صیفی جات مهمترین محصولات کشاورزی استان را تشکیل می دهد که حدود هفت میلیون تن آن را نیشکر تشکیل می دهد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار