تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۶۹۰۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعیین محدوده جغرافیایی مطالبه مردم دزفول است
شهردار دزفول گفت: مردم دزفول از مسئولان استان خوزستان انتظار دارند هر چه زودتر محدوده جغرافیایی این شهرستان را رسما و طبق مستندات موجود مشخص کنند.

محمدعلی دوایی فر روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با انتقاد از تاخیر ایجاد شده در اعلام محدوده جغرافیایی دزفول بیان داشت : این موضوع یکی از مطالبات جدی مردم دزفول است که باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

شهردار دزفول با بیان اینکه این مطالبه به صورت مکرر از سوی شهروندان پیگیری و از شهرداری و شورای اسلامی این شهر در خواست می شود بیان داشت: مرز جغرافیایی شهرستان دزفول باید بر اساس تقسیمات کشوری مشخص شود.

وی همچنین به تشریح فعالیت ها و اقدامات شهرداری دزفول در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی اشاره کرد و گفت: بسیاری از هزینه ها و وظایفی که در طول سال به این شهرداری محول می شود در قانون شهرداریهای گنجانده نشده است .

دوایی فر گفت: با وجود اینکه برخی دستگاه های فرهنگی شهرستان در بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی کوتاهی می کنند اما شهرداری دزفول همواره پیشقدم بوده و هزینه سنگینی را متحمل می شود با اینحال شهرداری دزفول در نشست ها و جلسات در خصوص برنامه ها و مواردی که در قانون شهرداری ها تعریف نشده مواخذه می شود.

وی به کمک مالی 13 میلیارد ریالی این شهرداری به 2 مرکز فرهنگی دزفول اشاره کرد و گفت: اعطای این کمک ها در حالی است که کارگران شهرداری دزفول هنوز عیدی سال 1394 خود را دریافت نکرده اند.

امام جمعه دزفول نیز در این نشست بر تسریع در تعیین مرز جغرافیایی این شهرستان به عنوان یک مطالبه مردمی از سوی استانداری خوزستان تاکید کرد.

مقابله با هجمه فرهنگی دشمن یک تکلیف همگانی است 

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را تنها وظیفه یک دستگاه ندانست و گفت: همه دستگاه های اجرایی در این راستا موظف به انجام وظیفه هستند.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود: با تعطیلی مدارس و آغاز فصل تعطیلات موضوع غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و در این راستا باید از تمام ظرفیت مساجد ؛ کانون های فرهنگی و جلسات قرآن بهره گرفت.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در سطح شهرستان دزفول و ضرورت تعیین مکانی مناسب برای ورزش بانوان بیان داشت: در این راستا قطعه زمینی در محل تصفیه خانه شمال دزفول به فعالیت های ورزشی بانوان اختصاص یافته و قرار است شهرداری دزفول آنرا آماده کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول در ادامه به موضوع برگزاری کنسرت موسیقی در این شهر نیز اشاره کرد و گفت: موضوع برگزاری کنسرت موسیقی باید به صورت کارشناسی و بدور از تعصب و جوسازی رسانه ای از دیدگاه شرع بررسی شود .

وی همچنین گفت: اخیرا از سوی یک گروه فرهنگی طی نامه ای کتبی از شورای فرهنگ عمومی دزفول در خواست صدور مجوز برگزاری کنسرت شده است.

حماسه غدیر به درستی تبیین نشده است

امام جمعه دزفول در خاتمه با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی حماسه غدیر گفت: اینکه چرا پیام غدیر به درستی در جامعه اسلامی نهادینه و اجرایی نشده باید به صورت کارشناسی آسیب شناسی شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار