تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۶۹۰۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس شورای شهر آبادان:
آبادان و خرمشهر با فقر امکانات روبه رو هستند
رییس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: شهرهای آبادان و خرمشهر با وجود فرصت های فراوان اقتصادی و صنعتی در منطقه با فقر امکانات روبه رو هستند.

حسن کمری روزیکشنبه در نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهرهای آبادان و خرمشهر افزود: مردم آبادان و خرمشهر هنوز از گذشته این 2 شهر می گویند، این 2 شهر در ایران جزو نخستین ها بودند ولی اکنون در شرایط مناسبی قرار ندارند.

وی گفت: بافت فرسوده این 2 شهر، چشم انداز نامناسبی در منظر و سیمای شهری داشته و تهدیدی جدی نیز برای ساکنان آنها محسوب می شود و روند بازسازی بافت فرسوده در آنها که جزو سرزمین منطقه آزاد اروند بشمار می روند همچنان کند و لاک پشتی است.

رییس شورای اسلامی شهر آبادان افزود:در دوره های مختلف بر شتاب روند نوسازی این بافت های فرسوده تاکید شد اما در عمل اقدام خاصی صورت نگرفت و نوسازی با حرکت کند روبه رو است. 

کمری ادامه داد:آبادان و خرمشهر به لحاظ وجود منطقه آزاد، گمرکات، بنادر،پالایشگاه آبادان، نفت و گاز اروندان، پتروشیمی، 2 فرمانداری ویژه و بنگاه های اقتصادی بزرگ از فرصت های منحصر به فردی برخوردارند اما متاسفانه هیچ سودی برای مردم نداشته اند.

وی افزود:در آبادان 12 پروژه عمرانی بزرگ در حال اجراست و این مهم می تواند گام موثری در پیشرفت شهری باشد ولی انتظار می رود تزریق بودجه با مشکل روبه رو نشود.

رییس شورای اسلام یشهر خرمشهر نیز گفت:شهرهای آبادان و خرمشهر با اینکه جزو منطقه آزاد اروند به شمار می روند به لحاظ زیرساختی و امکانات در فقر به سر می برند.

محمد جواد بچاری افزود: پیگیری اعتبارات منطقه آزاد اروند برای ادارت آبفا، برق و شهرداری به خوبی انجام نشده و این اعتبارات تاکنون جوابگو نبوده است.

وی ادامه داد: شهرهای آبادان و خرمشهر به لحاظ ظرفیت اقتصادی و تفریحی نسبت به سایر شهرهای کشور شرایط مناسب تری دارد ولی از این ظرفیت تاکنون استفاده مناسبی نشده است.

وی خواستار تسریع در پروژه بهسازی ساحل بهمنشیر شد و گفت: با راه اندازی این ساحل می توان شاهد افزایش فرصت های شغلی در این منطقه بود.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
اینجا که اهواز ه و کلان شهر و مرکز استان این وضعشه
وای به حال بقیه شهرهای استان
بدبختا
:
:
:
آخرین اخبار