تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۶۹۰۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانشگاه های خوزستان فضای ورزشی مناسب ندارند
دانشگاه های خوزستان فضای ورزشی مناسب ندارندمدیر امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: نامناسب بودن فضای ورزشی یکی از معضلات دانشگاه های خوزستان است .

غلامرضا گرایی نژاد یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان که با حضور معاون اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان تشکیل شد بیان کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز یک استخر دارد که سال هاست کارایی ندارد و برخی از دانشگاه های استان فضای ورزشی ندارند.

وی گفت: برای رفع کمبود ها در دانشگاه ها باید از کمک خیران استفاده کرد چرا که مشارکت دانشگاه ها با جامعه های محلی و نیکوکار کم است.

وی با اشاره به هزینه هایی که برای دانشجویان در دانشگاه های دولتی صرف می شود افزود: به ازای هر دانشجو در دانشگاه های دولتی 140 میلیون ریال در دوره تحصیلش هزینه می شود.

درادامه این نشست رییس دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز تا قبل از انقلاب بسیار پیشرو بود اما در حال حاضر به وضعیت بسیار نامناسبی رسیده است.

غلامحسین خواجه گفت:بودجه دانشگاه چمران بدون توجه به وضعیتی که دارد همانند دانشگاه های دیگر کشور در بودجه 97 بالغ بر 28 درصد کاهش اعتبار داشته است.

خواجه در ادامه بیان کرد: زیرساخت های دانشگاه چمران با 63سال قدمت از بین رفته و نیاز است برنامه پنج ساله ای برای رفع مشکلات این دانشگاه تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه فضای ورزشی این دانشگاه مناسب نیست افزود: هنوز اثرات جنگ و گلوله در فضای ورزشی این دانشگاه وجود دارد.

خواجه با اشاره به آمار بالای مهاجرت هیات علمی از دانشگاه چمران به خارج از استان افزود: سالانه 20 نفر از هیات علمی دانشگاه تقاضای مهاجرت از استان را دارند این درحالی است که سالانه تنها 25 نفر در هیات علمی این دانشگاه جذب می شود.

سعید نمکی معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور بررسی مشکلات و کمبودهای استان و بازدید از شهرستان های خوزستان با هیاتی هشت نفره شامگاه جمعه (29 تیرماه) در سفری 2 روزه وارد خوزستان شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار