تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۶۹۱۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کتابخانه‌های عمومی خرمشهر بازسازی و بهسازی می‌شود
در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند بر مشارکت فرهنگی در زمینه مطالعه تاکید شد.

به گزارش خوزنیوز؛ منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با سید مرتضی نعمت زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند دیدار و گفتگو کرد.

پیشنهاد ساخت باغ کتاب در خرمشهر و آبادان

در این دیدار، رستمی ضمن تقدیر از همکاری سازمان منطقه آزاد اروند در احداث، بهسازی، شاداب سازی و مشارکت در برنامه های فرهنگی شهرستان های خرمشهر و آبادان اظهار کرد: آبادان و خرمشهر به واسطه سازمان منطقه آزاد اروند می توانند در کشور صاحب زیباترین کتابخانه با تجهیزات مدرن و بروز و شاهد اجرای برنامه های فرهنگی در گستره ملی باشد.

وی اضافه کرد: تامین اعتبار دو میلیارد و 800 میلیون ریال برای شاداب سازی کتابخانه های عمومی در خرمشهر و آبادان و احداث کتابخانه عمومی جزیره مینو از اقدامات خوبی است  که به واسطه مسئولیت اجتماعی  توسط سازمان منظقه آزاد در حال انجام است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی با طرح پیشنهاد احداث باغ کتاب و کتابخانه مرکزی در مرکز شهرستان آبادان و خرمشهر گفت: کتابخانه ای با قابلیت های متنوع در سطح دو شهرستان که پیوستگی فرهنگی و فیزیکی دارند می تواند بر فضای فرهنگی مردم و شادی آن ها موثر باشد و این مهم با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی و سازمان منطقه آزاد اروند قابل دسترس است.

تئوری توسعه کتابخانه  به توسعه کتابخوانی منجر می شود

در این نشست، سید مرتضی نعمت زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند عنوان کرد: شادی واقعی مردم از راه کتاب یکی از بهترین شادی های است که با برنامه های فرهنگی قابل حصول است. تربیت نسل جدید با محوریت کتاب و دانش افزایی باید به مدیریت جامعه کمک کند.

نعمت زاده با بیان اثر گذاری برنامه های فرهنگی  در محیط های اجتماعی اشاره کرد:  تئوری توسعه کتابخانه باید توسعه کتابخوانی را در برداشته باشد، عادت به مطالعه و نهادینه کردن این عادت در سنین مختلف می تواند در آینده و پس از گذراندن دوره های مختلف تحصیلی و در محیط کار و اجتماع می تواند از آسیب های اجتماعی پیشگیری کند.

وی اضافه کرد: قرائت بدون تدبیر بی کیفیت است و برنامه های فرهنگی باید به تدبر و تولید اندیشه منجر شود. منطقه ازاد اروند برای هرگونه برنامه های فرهنگی با کیفیت آماده همکاری است و قطعا از ظرفیت فرهنگی و متخصص شاغل در کتابخانه های عمومی استفاده خواهیم کرد.

در پایان مقرر شد طرح های پیشنهادی در حوزه های فرهنگی، کتابخانه مرکزی آبادان و خرمشهر برای بررسی و اجرا در شهرستان های آبادان و خرمشهر در اختیار سازمان منطقه آزاد اروند قرار گیرد.
:
:
:
آخرین اخبار