تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۶۹۱۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سگ‌های ولگرد در هندیجان زنده‌گیری می‌شوند
شهردار هندیجان گفت: بر اساس تأکیدات مراکز بهداشتی، محیط‌ زیست و درخواست‌های مردمی شهرداری در یک برنامه مدون همه سگ‌های ولگرد شهرستان را زنده‌گیری و تحویل مراکز نگه‌داری از حیوانات می‌شود.

کوروش حشم‌دار اظهار داشت: با توجه به اهمیت حفظ زندگی حیوانات در طبیعت اما برخی مواقع به دلایل مختلف، حیوانات به محل زندگی انسان‌ها آمده و مشکلاتی در این رابطه بوجود می آید.

وی افزود: اکثر حیواناتی که در حریم زندگی انسان‌ها وارد می‌شوند سگ‌ها هستند، سگ‌ها هم در این دنیای بزرگ نیاز به حیات و زندگی دارند و کسی نمی‌تواند زندگی دیگری را برای رفاه خود از بین ببرد.

شهردار هندیجان بیان کرد: در سطح شهرستان هندیجان سگ‌های ولگرد زیادی وجود دارد و در بسیاری از مواقع برای پیدا کردن غذا و یا نوشیدن آب به مناطق مسکونی وارد شده و مشکلاتی از جمله انتقال برخی بیماری‌ها یا ترساندن عابران به وجود می‌آید.

سگ‌ها و حیوانات نیز حق حیات و زندگی دارند

وی گفت: ورود سگ‌ها به مناطق مسکونی سبب نارضایتی مردمی شده و در برخی شب‌ها دوره‌گردی سگ آسایش مردم را به هم زده است، در این رابطه مراجعات مردمی و تماس‌های مسئولان هندیجان را در پی داشته است.

حشم‌دار عنوان کرد: موضوع سگ‌های ولگرد چندین سال است در هندیجان سبب ناراحتی و اعتراضات شده به همین خاطر ما در یک اقدام فوری و ضربتی در حال تدوین برنامه اجرایی برای حل ریشه‌ای موضوع هستیم.

وی ادامه داد: ما برای برطرف کردن مشکل سگ‌های ولگرد در عین حفظ جان و سلامت زندگی آن‌ها اقدام به تعیین محدوده مناسب و خرید فنس برای حصار کشی شده و این سگ‌ها را به‌ صورت زنده‌گیری جمع‌آوری و در اختیار سازمان‌های حامی حیوانات قرار می‌دهیم.

شهردار هندیجان تصریح کرد: ما مصمم هستیم همه سگ‌ها را با ساز و کار صحیح زنده‌گیری کنیم و از هرگونه اقدام قهری خودداری و بعد از جمع‌‌آوری، نگه‌داری در مکانی مناسب به سازمان‌ها و نهادی‌های قانونی حافظ جان حیوانات تحویل می‌دهیم.

همه سگ‌های ولگرد را به‌صورت رایگان در اختیار سازمان‌های قانونی می‌دهیم

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات مالی فراوان شهرداری هندیجان اما به سبب حفظ سلامت شهروندان هندیجان و حفظ جان حیوانات ما این هزینه‌ها را تقبل کرده و این سگ‌ها را به‌ صورت رایگان در اختیار مراجع قانونی می‌دهیم.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
مو خودم شاهد بودم ای زبون بست هها رو با گلوله کشتن نامردا
اینا چه گناهی دارن
چرا به ای زبون بسته ها ظلم میکنن
:
:
:
آخرین اخبار