تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۶۹۱۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ابتکار در جریان بررسی کلیات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان
آمار کودک آزاری و سوءاستفاده از کودکان نگران کننده است
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با همکاری مجلس و قوه قضائیه اقدامات خوبی در حوزه کودکان و نوجوانان انجام داده است، گفت: با این حال موضوع کودکان و نوجوانان نیازمند قانون جامع و بازدارنده است.

معصومه ابتکار در نشست علنی امروز (سه شنبه 2 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان با بیان اینکه موضوع کودکان و نوجوانان از لحاظ مبنایی در حوزه فرهنگی بسیار مهم است، گفت: باید در ابعاد مختلف حقوقی و قضایی این موضوع بررسی شود، چرا که آمار کودک آزاری و سوءاستفاده از کودکان در کشور نگران کننده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با همکاری مجلس و قوه قضائیه اقدامات خوبی در حوزه کودکان و نوجوانان انجام داده است، افزود: با این حال موضوع کودکان و نوجوانان نیازمند قانون جامع و بازدارنده است که قوه قضائیه و کمیسیون قضایی مجلس روی این لایحه اقدامات خوبی انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، افراد زیر 18 سال را در نظر می گیرد، ادامه داد: این لایحه علاوه بر در نظر گرفتن ابعاد شرعی، شرایط مخاطره آمیز برای کودکان را که می تواند از لحاظ روحی و روانی آنها را تهدید کند، در نظر می گیرد.

ابتکار با بیان اینکه براساس این لایحه، مرکزی توسط قوه قضائیه باید در مراکز استان ها برای حمایت از کودکان و نوجوانان تشکیل شود، یادآور شد: سازمان بهزیستی، مرکز اورژانس اجتماعی را تشکیل داده است، اما باید در کنار آن مراکز قوی قضایی داشته باشیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان تکلیف دستگاه های دولتی همانند بهزیستی، نیروی انتظامی و صداوسیما را مشخص کرده است، چرا که این سازمان در آگاهی بخشی درخصوص حقوق کودکان و نوجوانان می تواند نقش موثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه جنبه عمومی جرم در این لایحه به خوبی دیده شده است، افزود: در شرایط کنونی مجرمان بزهکار در موضوع کودکان و نوجوانان به نوعی از قانون فرار کرده و یا با مجازات های کمی مواجه می شوند که تصویب این لایحه می تواند مشکلات را کاهش دهد.
:
:
:
آخرین اخبار