تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۱۶۹۲۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به جایگاه نمایندگان خوزستان در لیگ برتر فوتبال
دوره هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی آغاز می شود که خوزستان با حضور چهار نماینده بیشترین سهمیه را در بین استان های سراسر کشور دارد اگرچه باید دید که روند یارگیری تیم های استان پیش از آغاز مسابقات چگونه است
دوره هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی آغاز می شود که خوزستان با حضور چهار نماینده بیشترین سهمیه را در بین استان های سراسر کشور دارد اگرچه باید دید که روند یارگیری تیم های استان پیش از آغاز مسابقات چگونه است.

با پایان رقابت های جام جهانی حالا دیگر همه تمرکزها روی مسابقات لیگ برتر است و تیم ها خودشان را برای این مسابقات آماده می کنند، روز پنجشنبه چهارم تیرماه با آغاز مسابقات لیگ برتر، تیم های خوزستانی در اولین دیدار خود به مصاف حریفان می روند تا بار دیگر هیجان و شادی را به فوتبال دوستان خوزستانی انتقال دهند. 

این روزها به رغم مشکلات فراوانی که در جامعه و به ویژه استان خوزستان وجود دارد فوتبال توانسته جایگاه مناسبی در بین خانواده ها داشته باشد و موج شادی و نشاط را در بین جوانان ایجاد و بعضا کاری کند که مردم به مدت 2 ساعت مشکلاتشان را فراموش کنند. 

* فولاد خوزستان – پارس جنوبی 

هجدهمین دوره لیگ برتر روز پنجشنبه با انجام چهار بازی در شهرهای مختلف ایران آغاز می شود و در یکی از حساس ترین مسابقات تیم فولاد خوزستان در ساعت 20:45 در اهواز میزبان پارس جنوبی جم است. 2 تیمی که فصل قبل نیز بازی های پرحاشیه ای باهم داشتند حال سید سیروس پورموسوی و مهدی تارتار سرمربی های هر 2 تیم که فصل گذشته حاشیه های مختلفی بین آن ها در رسانه ها نقل شد بار دیگر به یکدیگر رسیدند.

فصل گذشته تیم پارس جنوبی که تا اواسط نیم فصل دوم یکی از مدعیان قهرمانی بود با کسب 47 امتیاز در رتبه پنجم قرار گرفت و فولاد نیز که شرایط مشابهی نسبت به دیگر تیم جنوبی حاضر در جدول داشت با سه امتیاز کمتر هفتم شد در حالی که هواداران این تیم توقع کسب سهمیه آسیایی را داشتند.

سرخپوشان اهوازی که فصل قبل در هفته دوازدهم توانستند نوار شکست ناپذیری پارس جنوبی را پاره کنند و در خانه این تیم را شکست دهند روزپنجشنبه در حالی رو در روی پارس جنوبی حاضر می شوند که در این فصل بازیکنان خوبی اختیار کرده و دیگر آن تیم ناشناخته فصل گذشته نیست از طرفی تیم فولاد که به دنبال کسب سهمیه آسیایی است، با جذب سه بازیکن برزیلی و چند بازیکن داخلی نواقص فصل قبل را برطرف کرده و در تلاش برای قرار گرفتن در بین تیم های بالایی جدول است.

فولاد خوزستان در نیم فصل اول لیگ هفدهم یکی از مدعیان کسب سهیمه بود اما در کورس با رقبا کم آورد با این حال این شانس را دارد که در دوره جدید دوباره در کورس قرار بگیرد. 

* نفت مسجدسلیمان – تراکتورسازی تبریز

روز جمعه نفت مسجد سلیمان در هفته اول میزبان تراکتورسازی تبریز است که کار هدایت این تیم را جان توشاک سرمربی سابق تیم رئال مادرید بر عهده دارد، تراکتورها فصل گذشته نتایج درخشانی کسب نکردند و این موضوع نارضایتی هواداران این تیم را به همراه داشت و این امر موجب شد تا در این فصل به لحاظ یارگیری عملکرد خوبی داشته باشند. 

تیم نفت مسجدسلیمان اگرچه با قهرمانی در لیگ دسته یک جواز حضور در مسابقات لیگ برتر را کسب کردند اما چندی پیش مسئولان سازمان لیگ اعلام کردند که این تیم به دلیل نواقص موجود در ورزشگاه خانگی شرایط حضور در لیگ برتر را ندارد، این موضوع باعث شد که مسئولان شهرستان و باشگاه نفت مسجدسلیمان به خود آمده و در جهت رفع نواقص ورزشگاه تلاش کنند که پس از اقدامات به عمل آمده مجوز حضور این تیم در لیگ برتر صادر شد.

نفتچی های مسجد سلیمان که پس از یک دوره حضور نه چندان درخشان بار دیگر به لیگ برتر پا نهاده اند امسال نقش مهمی برعهده دارند و عبدالله ویسی سرمربی این تیم که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد به خوبی از این موضوع آگاه است و تلاش می کند جایگاه خود را در لیگ حفظ کند به همین دلیل در این فصل علیرضا علیزاده ،موسی کولیبالی، میثم آقایی، میلاد فراهانی، اسماعیل شریفات، حکیم نصاری، آرش افشین، عادل کلاه کج و یوسف وکیا را به خدمت گرفته اند. 

تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان که چندی پیش اردوی خود را در کرج برگزار کرد در این شهر سه بازی دوستانه برگزار کرد که در برابر پیکان و بادران به پیروزی رسید و مقابل شهرداری ماهشهر تساوی کرد.

میلاد میداوودی کاپیتان و بازیکن سرشناس نفتی ها در آخرین دیدار دوستانه تیمش برابر پیکان از ناحیه آرنج مصدوم شد اما طبق اعلام احمدی پزشک تیم نفت مسجدسلیمان این بازیکن برای دیدار با تراکتورسازی مشکلی نخواهد داشت.

* سپاهان – صنعت نفت آبادان

در طی سال های اخیر تیم های پرطرفداری مثل نفت آبادان در لیگ برتر ماندنی شدند و تیم‌ های محبوب دیگری همچون نفت مسجد سلیمان نیز به لیگ اضافه شده اند که بی شک به افزایش آمار حضور تماشاگران کمک خواهد کرد و می توان از حالا پیش بینی کرد که میانگین تعداد تماشاگران در ورزشگاه ها نسبت به فصل هفدهم افزایش خواهد داشت.

فصل گذشته تیم صنعت نفت با جذب مهره های سرشناسی نظیر جاسم کرار، باتیستا، پریرا، سوشا مکانی و چند بازیکن دیگر توانست در رتبه میانی جدول یعنی هشتم قرار گیرد. طلایی پوشان آبادانی که در چند فصل اخیر بیشتر هراس سقوط به لیگ پایین تر را داشتند فصل گذشته به لحاظ نتیجه گیری عملکرد نسبتا خوبی داشتند اما با این وجود در پایان فصل فرازکمالوند سرمربی و چند بازیکن کلیدی خود نظیر محمد شادکام، مگنو باتیستا، علی عبدالله زاده، زبیر نیک نفس، مجتبی مقتدایی، مسعود ابراهیم زاده، لوسیانو پریرا، مرتضی اسدی و سوشا مکانی را از دست دادند.

شاید مهمترین خرید برزیلی های فوتبال ایران در این فصل حضور یک سرمربی پرتغالی به نام پائولو سرجیوبنتوبریتو در راس این تیم است تا شاید از این طریق بتوانند جایگاه خود را نسبت به فصل قبل ارتقا دهند.اکبر ایمانی، احمد عبدالله زاده، بهنام برزای، سیروان قربانی، شهاب گردان، عقیل کعبی، مصطفی احمدی و وفا هخامنش دیگر بازیکنانی هستند که نفتی های آبادان به خدمت گرفته اند. 

این مربی پرتغالی که پرونده نه چندان درخشانی در لیگ های امارات و عربستان داشته است حالا به برزیل ایران آمده و کار سختی را انتخاب کرده است چرا که باید این تیم را با بازی های تماشاگر پسند و نتیجه گرا به رتبه ای بالاتر از هشتم برساند که کار دشواری است اگر چه هنوز هیچکس نمی تواند دست این مربی پرتغالی ناشناخته را بخواند. 

اکبر ایمانی و احمد عبدالله زاده بازیکنان ملی پوش فصل گذشته ذوب آهن و فولاد خوزستان که در اردوهای زیادی از سوی کارلوس کی روش دعوت شدند اما به جام جهانی نرسیدند، امیدوارند در لیگ هجدهم بتوانند در ترکیب تیم نفت آبادان عملکرد خوبی داشته باشند تا در بین نفرات مورد نظر سرمربی تیم ملی برای جام ملت های آسیا حضور داشته باشند.

طلایی پوشان آبادانی در حالی از ساعت 20:45 روز جمعه در بیرون از خانه به مصاف تیم فوتبال سپاهان می روند که تمرینات پیش فصل بسیار منظمی را تجربه کرده و با توجه به پیشینه درخشان این تیم می توان امیدوار بود که بار دیگر طلایی پوشان یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر باشند و این موضوع کار نفتی های آبادان را سخت تر خواهد کرد.

* گسترش فولاد تبریز – استقلال خوزستان

آبی های خوزستانی که سابقه قهرمانی در لیگ برتر ایران را دارند بی شک کار سختی در لیگ هجدهم خواهند داشت چرا که شاکله اصلی این تیم در لیگ هفدهم از هم پاشید و هنوز وضعیت قرارداد بسیاری از بازیکنانشان مشخص نیست. پس از برکناری عبدالله ویسی که فصل گذشته با کمترین امکانات موفق شد از سقوط به لیگ پایین تر نجات پیدا کند ، داریوش یزدی 2 هفته قبل از شروع مسابقات هدایت آبی های خوزستان را بر عهده گرفت و امیدوار است با جذب بازیکنان بی نام و نشان در لیگ هجدهم موفق باشد کاری که بسیار دشوار است.

استقلال خوزستان نتایج بسیار ضعیفی در فصل هفدهم کسب کرد اما با تغییر مالکیت باشگاه انتظار می رفت شوک خوبی به این تیم وارد شود و بتواند دوباره به جایگاه واقعی خود در لیگ برتر برگردد اما با وجود این که بیش از 2 روز به آغاز مسابقات لیگ باقی نمانده هنوز هم تکلیف قرارداد بسیاری از بازیکنان این تیم مشخص نیست و بسیاری از بازیکنان فصل گذشته این تیم به دلیل عدم پرداخت مبالغ قراردادشان شکایت کرده اند. 

آبی های خوزستان در حال حاضر با بازیکنانی همچون حسن پورحمیدی، ساسان شیرمردی، رضا مرادی، مصطفی کیانی، وحید حمدی نژاد، وحید همراز، مهرداد پورابوالقاسم، میثم کریمی، میثم شاه مکوندزاده، مصطفی ماهی، وحید نامداری، عبدالله بهمنی، یونس دلفی و رضا معاوی در اردوی تهران به سر می برند و روز پنج شنبه عازم تبریز می شوند.

تیم استقلال خوزستان دو فصل پیش پس از قهرمانی در لیگ برتر به دلیل مشکلات مالی مالکیت باشگاه (شرکت گروه ملی فولاد ایران) به حال خود رها شد و طی دو سال اخیر تا مرز سقوط به لیگ پایین تر پیش رفت. در طول این مدت کمک های بسیاری از سوی استانداری خوزستان به این تیم شد تا بتواند سر پا بماند اما در اواخر فصل گذشته بسیاری از بازیکنان این تیم ساز جدایی زدند و در فصل پیش رو با تیم های دیگری قرارداد امضا کردند.

پس از قهرمانی نفت مسجدسلیمان در لیگ یک و صعود به لیگ برتر بسیاری از مسئولان همچنان در خواب حضور چهار نماینده استان در لیگ برتر به سر می برند این در حالی است که تیم های خوزستانی به ویژه استقلال خوزستان در مقایسه با تیم های دیگر لیگ شرایط چندان خوبی ندارند حال باید دید وضعیت مبهم و سردرگم آبی های خوزستان به کجا ختم می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار