تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۶۹۳۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان خوزستان :
دستگاههای خدمات رسان به تعهدات خود در مقابل صنایع عمل کنند
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان خوزستان گفت : دستگاه های خدمات رسان با واحدهای صنعتی همکاری نمی کنند و به تعهدات خود عمل نمی کنند.

نوراله حسن زاده چهارشنبه در آیین بزرگداشت روز صنعت ومعدن و تجارت در سالن اجتماعات این سازمان بیان کرد : بر اساس مصوبه ستاد تسهیل دستگاه های خدمات رسان مثل برق و آب در هیچ شرایطی حتی با وجود بدهی صنایع نباید خدمات خود به واحدهای صنعتی را قطع کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: این در حالی است که در موارد زیادی شاهد قطع خدمات آب وبرق صنایع از سوی این دستگاه ها بودیم واین سازمان پرونده های زیادی را به دلیل عمل نکردن تعهدات از سوی این دستگاه ها به دادگاه ارائه داده است.

حسن زاده درادامه افزود: یکی از راه های تامین ارز برای خرید مواد اولیه صنایع ازمحل فروش برگشت ارز صادرات شرکت های فولاد و پتروشیمی است که به این تعهد عمل نمی شود و ایجاد مشکل کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: ازدیگر راه های تامین ارز برای واحدهای صنعتی، اقدام وزارت صنعت،معدن وتجارت به این کار است ، این وزارت برای تامین ارز 42 هزار ریالی در حال اولویت بندی صنایع است تا به واحدهایی که نیاز واقعی وفوری به ارز دارند ارز پرداخت کنند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت ها از صنایع استان افزود: در فروردین ماه امسال 800 میلیارد ریال اعتبار به بانک ملی پرداخت شد که 10 درصد سود تسهیلاتی که این بانک به صنعتگران پرداخت می‌کند را پوشش میدهد و صنعتگر 8درصد دیگر سود تسهیلات را پرداخت می کند.

وی افزود: ازدیگر برنامه های حمایتی پرداخت تسهیلات توسط سایر بانک های عامل به صنایع است، بانک های عامل استان به طرح های صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی تسهیلات پرداخت می کند که از سال گذشته تاکنون 500 میلیار ریال تسهیلات به صنایع پرداخت شده است.

حسن زاده بیان کرد: 500 میلیارد ریال دیگر نیز ازسوی بانک ها به صنایع استان درحال پرداخت است وهمچنین برای پرداخت یک هزار و500 میلیارد ریال دیگر تسهیلات، طرح های صنعتی پیشنهاد شده درحال بررسی هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان اظهار داشت: باوجود تمام مشکلاتی که وجود دارد هشت میلیارد دلار طرح صنعتی دراستان درحال انجام است.

در ادامه این آیین مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان عنوان کرد: پارسال در واگذاری فضا در شهرک های صنعتی استان به سرمایه گذاران 68 درصد نسبت به سال پیش ازآن رشد داشتیم. 

اخلاق محمدیان درادامه بیان کرد: این رشد به دلیل مشوق ها وبسته های حمایتی است که اعمال شده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر صنعتگران با مشکلات زیادی ازجمله تغییرات در نرخ ارز، چرخه معیوب پرداخت تسهیلات بانکی، دریافت مالیات های سنگین وعدم بازاریابی مناسب روبرو هستند.
دهم تیرماه روز ملی صنعت ومعدن نامگذاری شده است که به دلیل تعطیلی های پیش آمده براثر گرمای شدید در استان این همایش با تاخیر دراهواز برگزار شد.

در این مراسم از 33 واحد صنعتی تجلیل شد که از این تعداد از 25 واحد صنعتی نمونه و پنج واحد صنعتی در بخش ایمنی و سلامت و سه طرح برتر صنعتی که هنوز به بهره برداری نرسیده اند تجلیل شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار