تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۶۹۳۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تمایل دزدان به سرقت لوازم خودرو بیشتر شده
معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، دزدان حرفه ای و تازه کار خودرو هم اکنون مدتی است تمایل بیشتری به سرقت لوازم جانبی خودرو از خود نشان داده و دنبال اشیاء سبک و قیمتی آن هستند.

سرهنگ رضا موذن افزود: بر همین اساس عده ای از این دزدان نیز به لحاظ رعایت سرعت عمل و فرار از محل سرقت به دنبال قطعات سبک و گران قیمت خودرو از قبیل سیستم رایانه وسایل نقلیه هستند.

وی گفت: یکی از دلایل تغییر نگرش دزدان از خودرو به سمت لوازم و قطعات می تواند بالا رفتن سطح ایمنی خودروها و نسب سیستم ایمولیزر سویچ وسایل نقلیه باشد و با توجه به اطلاعات موجود، سرقت خودرو در مقایسه با سرقت لوازم جانبی و قطعات قیمتی خودرو از آمار کمتری برخوردار است.

وی تصریح کرد: مردم باید برای ایجاد اخلال در کار دزدان و اتلاف وقت آنان خودروهای خود را علاوه بر سیستم دزدگیر، به قفل پدال، فرمان و حتی قفل و زنجیر مجهز کنند زیرا استفاده از این موارد تمایل دزدان را برای سرقت خودرو کاهش می دهد.

به گفته برخی از کارشناسان یکی از دلایل تمایل دزدان از سرقت خودرو به سمت قطعات و لوازم خودرو می تواند لزوم فرار سریع از محل سرقت و نیز احتمال نصب دستگاه ردیاب در خودرو باشد زیرا از این طریق مسیر و محل تردد و نگهداری خودرو سریعا مشخص می شود.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در گفت و گو با ایرنا به سرقت از منازل نیز اشاره کرد و گفت: عموما سرقت منازل در فصل تابستان و ایام تعطیلات چند روزه و ایام نوروز از آمار بیشتری برخوردار است ببنابراین مردم باید در این ایام برنامه ریزی دقیق تری برای پیشگیری از سرقت منزل داشته باشند.

سرهنگ موذن اظهار داشت: مردم سعی کنند به خصوص در ایام تعطیلات و تابستان که در منزل حضور ندارند، اشیاء قیمتی و با ارزش خود را در جای امن تری نگهداری کنند تا خدای نکرده مشکل خاصی برای آنان رخ ندهد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار