تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۶۹۴۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ذخیره اطلاعات در خدمات ابری؛
نگرانی کارشناسان امنیتی از ویژگی جدید تلگرام
تلگرام ویژگی جدیدی ارائه کرده که عکسی از اسناد هویتی افراد را در خدمات ابری ذخیره می کند؛ این ویژگی کارشناسان امنیتی را نگران کرده است.

به نقل از انگجت، پیامرسان تلگرام آپدیت عظیمی برای موبایل ارائه کرده که قابلیت ذخیره کردن نسخه ای از کارت های شناسایی افراد را در مخازن ابر این اپلیکیشن فراهم می کند.

ویژگی جدید که Passport نام گرفته، می تواند در هر زمان اسناد شناسایی فرد را با اپلیکیشن ها و خدمات دیگر به اشتراک بگذارد. تلگرام این ویژگی را «روش یکپارچه احراز هویت» نامیده که خدمات مالی و صنایع دیگر می توانند برای احراز هویت افراد به کار گیرند. به این ترتیب دیگر لازم نیست فرد عکس پاسپورت یا گواهینامه خود را چند بار آپلود کند.

هر چند این ابزار پتانسیل تبدیل شدن به ابزاری کارآمد را دارد، اما بسیاری از کارشناسان امنیتی معتقدند ایده ذخیره کردن اطلاعات حساس در ابر، چندان ایمن نیست.

تلگرام ادعا می کند اسناد افراد به وسیله رمزگذاری «سر به سر» (end to end) صیانت می شود و آنچه فرد آپلود می کند را نمی بیند.   

علاوه براین پیام رسان مذکور تصمیم دارد در آینده، تمام اطلاعات قابلیت «پاسپورت» را به یک ابر حسابرسی غیر متمرکز منتقل کند. به عبارت دیگر  اطلاعات در چند رایانه توزیع می شود تا سیستم را ایمن تر کند.

سرویس هایی که خواهان یکپارچه سازی با «پاسپورت» با سیستم هایشان هستند، گزینه ثبت نام(sign up) را با استفاده از ویژگی جدید تلگرام ارائه می کنند. با این روش آنها درخواست اطلاعاتی را می کنندکه کاربر در ویژگی«پاسپورت» ذخیره کرده است.

همچنین  تلگرام تصمیم دارد  احزار هویت  طرف سوم را در آینده نزدیک ارائه کند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار