تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۱۶۹۴۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گُل، دومین مخدر مصرفی کشور
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رسانه‌ها بلاخص صدا و سیما وظیفه دارند،جوانان و نوجوانان را نسبت به انواع مواد مخدر آشنا کنند که متاسفانه کم کاری می‌کنند.

گل یکی از نام‌های آشنا در میان جوانان است که برخلاف نامش یکی خطرناک‌ترین مخدرهایی است که این روزها در دست جوان‌ها می‌چرخد. مصرف گل ضربان قلب را افزایش داده و باعث توهم و بی قراری می‌شود. مصرف گل در میان برخی از جوانان و نوجوانان ایرانی به شدت رایج شده است با وجود آنکه طبق آمار رسمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، گل پس از تریاک دومین مخدر مصرفی کشور است اما این ماده در دنیا بیشترین مصرف را دارد و پر مصرف‌ترین ماده مصرفی در جهان است. طبق گفته رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی 15 درصد افرادی که گل مصرف می‌کنند از دانشجویان و بیش از 3 درصد آنها را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند، این آمار نگران کننده نشان دهنده کاهش شدید سن مصرف مواد مخدر در جامعه است.

سمیه محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در این رابطه گفت: هر روز شاهد مواد مخدرهای جدیدی در جامعه هستیم بدون آنکه دستگاه‌های مربوطه برای آگاهی دادن به جوانان و دانش آموزان اقدامی انجام دهند. رسانه ها بلاخص صدا و سیما به دلیل مخاطب زیاد وظیفه شناساندن و آگاه کردن افراد جامعه را بر عهده دارد که متاسفانه کم‌کاری می‌کند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما از آموزش دادن فرار می‌کنیم، احساس می‌کنیم اگر موضوعی مطرح نشود به نفع جامعه است اما واقعیت این نیست و باید به آموزش دادن و آگاه‌کردن دانش آموزان و جوانان سریعا اقدام کنیم چرا که سن اعتیاد به شدت کاهش پیدا کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با طرح این موضوع در کمیسیون اجتماعی گفت: در مورد مباحث مرتبط با مواد مخدر در کمیسیون اجتماعی کمتر بحث می‌شود و ما از هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی به این جهت گله ‌مند هستیم.  هفته گذشته رئیس مجلس با کمیسیون اجتماعی در رابطه با آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر جلسه‌ای گذاشت  و این موضوعات کاملا مطرح شد، امیدواریم این جلسه مقدمه‌ای باشد تا به مسائل اجتماعی اصلی و اولویت دار کشور بیشتر رسیدگی شود.
:
:
:
آخرین اخبار