تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۶۹۵۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کتابخانه در ۳۹ روستای خوزستان دایر است
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: در ۳۹ روستای استان کتابخانه دایر شده است
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: در ۳۹ روستای استان کتابخانه دایر شده است.

منصور کوهی‌رستمی در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خوزستان در سالن جلسات حوزه استاندار خوزستان، اظهار داشت: کتابخانه روستای رامهرمز به عنوان روستای دوستدار ملی شناخته شد و این بهانه برای تبیین طرح جامع برای کتابخانه‌های روستایی است.

وی با اشاره به این‌که 39 روستای استان خوزستان کتابخانه دایر شده است، عنوان کرد: برای هرکدام از این کتابخانه‌ها یک نفر از اهالی روستاها مشغول به کار شده‌اند و از لحاظ پراکندگی روستایی در 17 شهرستان کتابخانه روستایی داریم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان این‌که در روستاهای ده شهرستان خوزستان کتابخانه‌های فعال نداریم، افزود: تا پایان سال جاری در شهرستان باوی، رامهرمشیر و حمیدیه کتابخانه‌های روستایی فعال می‌شوند.

وی ادامه داد: جمعیت کتابخانه‌های روستایی استان خوزستان 70 هزار و 769 نفر بوده که 192 هزار و 600 منبع در آنها وجود دارد، در این حجم 13 هزار و 531 عضو وجود دارد که تناسب این تعداد 19 و نیم درصد و میزان استقبال کتابخانه‌های روستایی بیشتر است.

کوهی‌رستمی با اشاره به این‌که میزان کتابخانه‌های امانت در مدت یک ساله 96 هزار و 684 منبع است، خاطرنشان کرد: در زمینه زیرساخت‌های اینترنت  29 کتابخانه روستایی مجهز  به اینترنت و تمامی اطلاعات کتابخانه در بستر آنلاین ارائه می‌شوند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از حمایت مالی و تجهیز روستای باصدی شهرستان رامهرمز خبرداد و گفت: 5 میلیون تومان برای حمایت از این روستا اختصاص و در حوزه زیرساخت و تجهیزات نیز اقداماتی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: 70 برنامه ترویجی کتابخوانی در سطح 39 روستاهای استان خوزستان شناسایی شده است که امیدواریم بتوانیم در سطح استان اجرایی شد و شاهد تغییر و تحولات در این حوزه باشیم.

کوهی‌رستمی اظهار داشت: در اندیکا چهار کتابخانه وجود که یک هزار و 120 متر مکعب زیربنا و بیش از 2 هزار و 192 نفر در آن عضویت دارند؛که با توجه به ییلاق و عشلاق در اندیکا، ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار وجود دارد تا بتوان فضای فرهنگی را ایجاد  و در جهت تقویت کتابخوانه‌ها نیز گام موثری برداشته شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: 12 پروژه در حال ساخت وجود دارد که عمده آنها در مناطق روستایی و کم‌برخوردار واقع شده‌اند و فرآیند ساخت آنها رو به اتمام و برخی نیز تکمیل شدند و  تلاش می‌کنیم در هفته دولت به بهره‌برداری برسند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار