تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۶۹۵۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان در نخستین همایش تجلیل از صنایع سبز مطرح کرد؛
مهار کانون های ریزگرد با استفاده از زهاب نیشکر
مهار کانون های ریزگرد با استفاده از زهاب نیشکرنخستین همایش تجلیل از صنایع سبز، چهره های ماندگار و تلاش گران حوزه محیط زیست، با حضور استاندار خوزستان، معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست کشور و هیات همراه و جمعی از مسئولان استانی، در سالن اجتماعات هتل توسعه نیشکر اهواز برگزار شد.

در این مراسم، استاندار خوزستان با اشاره به طرح شورورزی و استفاده از زهاب نیشکر گفت: در حوزه محیط زیست و در زمینه کشاورزی ، موضوع شورورزی و استفاده مجدد از زهاب نیشکر را در دستور کار قرار دادیم و استفاده بهینه از زهاب ها را مدنظر قرار داریم و در حال مطالعه و اقدامات پایلوت هستیم.

شریعتی افزود: شرکت توسعه نیشکر با همراهی سازمان آب و برق و اساتید دانشگاهی گام های موثری را برداشته است و طرح مهار ۳۵ هزار هکتار از کانون های ریزگرد با زهاب نیشکر در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: در زمینه ریزگردها اقدامات بسیار مهمی در حال انجام است بیش از ۲۰ هزار هکتار را زیر کشت نهال بردیم در بیابان زدایی و شن های روان نیز ۱۵ هزار هکتار مالچ پاشی شد.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از راههای حفظ و نگهداری محیط زیست استفاده از پتانسیل مردمی و تشکل‌های مردم‌نهاد برای مدیریت بحران های ناشی از عدم رعایت محیط زیست است و یکی از نقش‌های مهم سمن‌ها وظیفه دیده‌بانی است و نقد، طرح کمبودها و کاستی‌ها در اجرای قوانین و مقررات وظیفه سمن‌ها است و خوشبختانه دولت تدبیر و امید در استان خوزستان  به این وظیفه دیده‌بانی احترام گذاشته است.

شریعتی در خصوص موضوع صنایع سبز توضیح داد:  صنایع سبز که در تولیدات خود روش های سازگار با محیط زیست را به کار می گیرند دارای اهمیت بالایی هستند و این اهمیت برای ما مسئولین ایجاب می کند که از این صنایع به نحو مطلوب تری حمایت کنیم و در این راستا می بایست مشوق های مالیاتی، بیمه ای و تسهیلاتی برای این صنایع در نظر بگیریم و آنها را الگویی مناسب برای سایر صنایعی که میزان آلایندگی آنها بالاست قرار دهیم.

گفتنی است در این همایش ، شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی  ، شرکت های پتروشیمی خوزستان،  پتروشیمی لاله به عنوان برگزیدگان نخستین همایش تجلیل از صنایع سبز معرفی شدند.
:
:
:
آخرین اخبار