تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۶۹۶۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نوروزی خبر داد:
تعیین مجازات ۱۵ سال حبس برای قاچاق کودک
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس، از تعیین مجازات ۱۰ تا ۱۵ سال حبس در ماده ۱۲ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان و تصویب کلیات طرح اصلاح موادی از قانون آئین دادرسی کیفری خبر داد.

حسن نوروزی در تشریح دستور کار نشست امروز ( سه شنبه 9 مردادماه ) کمیسیون متبوعش گفت: در این نشست ماده 12 لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که از صحن به کمیسیون ارجاع داده شده بود، مورد بررسی قرار گرفت که در آن آمده بود هر فردی که مرتکب قاچاق اطفال شود به مجازات درجه 4 محکوم می‌شود و چون مجازات اصلی قاچاق کودک بین 5 تا 10 سال حبس است به مجازات درجه 3 یعنی تعیین مجازات 10 تا 15 سال حبس تغییر یافت.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: طرح اصلاح موادی از قانون آئین دادرسی کیفری که دارای 13 ماده است دیگر موضوعی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن تصویب شد و قرار شد در کمیته‌ای که به ریاست دکتر دهقان برای بررسی این طرح تشکیل شده به منظور ارائه در صحن علنی آماده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: تشدید مجازات اسیدپاشی مندرج در طرح تشدید مجازات جرائم خشن ارتکابی علیه بزه‌دیدگان خاص نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست بررسی شد و مواد پیشنهادی که در مرکز پژوهش‌ها اصلاح شده است، ارائه شد، اما کمیسیون در این مورد به جمع‌بندی نرسید و قرار شد کمیته‌ای به ریاست آقای کاظمی تشکیل شده و نتیجه بررسی‌های آن در جلسات آتی این کمیسیون ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، در بیان مهمانان حاضر در این نشست یادآورشد: نمایندگانی از نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز تحقیقات قم در این نشست حضور داشتند.
:
:
:
آخرین اخبار