تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۶۹۶۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس هیئت ورزش روستایی و بومی محلی خوزستان:
70 خانه ورزش روستایی در خوزستان به بهره برداری می‌رسد
رئیس هیئت ورزش روستایی و بومی محلی خوزستان با اشاره به ساخت 10 خانه ورزش روستایی در سال 96 گفت: چهارشنبه دهم مرداد 70 خانه ورزش روستایی دیگر در 24 شهرستان به بهره برداری می‌رسند.

توسعه ورزش در مناطق روستایی، امروز به یک ضرورت تبدیل شده و این موضوع از آنجا حائز اهمیت است که رونق ورزش در جوامع باعث سلامتی و ایجاد نشاط شده و در نتیجه توسعه همه بخش‌ها را به دلیل برخورداری از نیروی انسانی سالم که تفکرات توسعه‌گرایانه در جامعه ایجاد می‌کند، به دنبال خواهد داشت.

یکی از نیازهای امروز جوامع روستایی در  ایران خانه‌های ورزش است که خانه ورزش روستایی می‌تواند نقش مهمی در تشویق و ترغیب روستائیان به ورزش کند و همچنین با ایجاد جاذبه در روستا مانع از مهاجرت روستاییان به شهرها شود.

توزیع 10 هزار البسه ورزشی بین تیم‌های روستایی

رئیس هیئت ورزش روستایی و بومی محلی خوزستان درباره توسعه خانه‌روستایی می‌گوید: برای توسعه ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، همچنین توجه بیش از پیش به روستاها و ورزشکاران روستایی در 6 ماه گذشته بیش از 10 هزار البسه ورزشی بین تیم‌های ورزش روستایی در حال توزیع است.

سید کریم حسینی می‌افزاید: علاوه بر توزیع البسه ورزشی طرح خانه ورزش روستایی از سال گذشته با همکاری فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی و فدراسیون ورزش و جوانان را آغاز کردیم.

ساخت 10 خانه ورزش روستایی در سال 96

وی بیان می‌کند: در سال گذشته 10 خانه ورزش روستایی توسط هیئت‌ ورزش روستایی و بومی محلی تجهیز شد. این خانه‌ها حدوداً 50 متر مربع مساحت دارند که در آنها تاتامی، میز تنیس روی میز، 2 میز شطرنج، فوتبال دستی و دارت تعبیه شده است.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بومی محلی خوزستان عنوان می‌کند: این خانه‌ها به منظور استفاده دختران و پسران روستایی ساخته شده‌اند تا اوقات فراغت آنها با تفریح سالم و ورزش پر شود.

بهره برداری از 70 خانه ورزش روستایی

وی می‌گوید: در سال 97 با کمکی که از سوی وزارت ورزش شد، هیئت ورزش روستایی استان توانست که تعداد خانه‌های ورزش را از 10 خانه به 80 خانه افزایش دهد.

حسینی با بیان اینکه این 70 خانه در یکی از روستاهای پرجمعیت 24 شهرستان خوزستان ساخته شده‌اند، می‌افزاید: پیش بینی ما این است که تا پایان سال تعداد خانه‌های ورزش را افزایش دهیم تا یک المپیاد ورزش روستایی را در خوزستان برگزار کنیم.

وی بیان می‌کند: مراسم بهره برداری از این 70 خانه ورزش روز چهارشنبه دهم مردادماه با حضور استاندار خوزستان برگزار می‌شود و خانه‌های روستایی به روسای هیئت‌ ورزش روستایی و بومی محلی شهرستان‌های خوستان تحویل داده می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار