تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۶۹۶۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرگ سالانه ۵۲ هزار نفر با ادامه موج گرما
تحقیقی نشان می دهد با افزایش دمای هوا میزان مرگ و میر نیز افزایش می یابد و طبق مدل های پژوهشی میزان مرگ و میر ناشی از گرما تا ۲۰۸۰ میلادی به حدود ۵۲ هزار نفر منجر می شود.

به نقل از دیلی میل، مرگ و میر ناشی از گرمای هوا در۶۰ سال آتی افزایش می یابد.

طبق تحقیقات جدید اگر افراد نتوانند خود را با شرایط جدید آب و هوایی هماهنگ کنند، میزان مرگ و میر ناشی از گرما ۴۷۱ درصد افزایش می یابد. چنین افزایشی معادل سالانه مرگ ۵۲ هزار نفر خواهد بود.

میزان مرگ و میر در مناطق استوایی و نیمه استوایی بیش از بقیه نقاط خواهد بود. اروپا، استرالیا و آمریکا نیز در رده های بعدی قرار دارند.

این تحقیق در حالی منتشر می شود که بسیاری از کشورهای سراسر جهان تحت موج گرمای شدید قرار دارند. این موج گرما علاوه بر قربانی کردن هزاران نفر به ایجاد بیماری های مرتبط با افزایش دما نیز منجر شده است.

تحقیق مذکور در ژورنال PLOS Medicine منتشر شده و نخستین پژوهش جهانی است که میزان مرگ و میر مرتبط با موج گرما را در آینده پیش بینی می کند.

یومینگ گائو از دانشگاه موناش (استرالیا) و یکی از مولفان تحقیق می گوید: تحت شرایط آب وهوایی عجیب، میزان مرگ و میر سالانه ۵۱۷۹۴ تخمین زده می شود.

این پژوهش تخمین می زند افزایش نرخ مرگ و میر در ارتباط با موج گرما در آینده با توجه به میزان انتشار گازهای گلخانه ای مشخص می شود. البته باید عوامل دیگر مانند تراکم جمعیت، میزان آمادگی و استراتژی های تطابق با شرایط جدید را نیز در نظر گرفت.

در تحقیق مذکور دانشمندان مدلی برای تخمین تعداد مرگ و میر مرتبط با موج گرما در ۴۱۲ منطقه از ۲۰ کشور بین ۲۰۳۱ تا ۲۰۸۰ میلادی در نظر گرفتند. درمرحله بعد اطلاعات ۴۱۲ منطقه بین سال های ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۵ بررسی و رابطه میان گرما و مرگ و میر در این مناطق تخمین زده شد. این تحقیق نشان داد در شرایط بسیار سخت، میزان مرگ و میر ناشی از موج گرما در سه شهر بریسبن، سیدنی و ملبورن استرالیا ۴۷۱ درصد افزایش می یابد.

به گفته گائو امواج گرما علاوه بر ایجاد بیماری هایی مانند سکته قلبی و گرمازدگی به آغاز مشکلات قلبی، تنفسی و دیابت نیز منجر می شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار