تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۶۹۶۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان:
چه‌طور می‌خواهند به بخش عراقی "هورالعظیم" آب بدهند، در حالی که آب نداریم؟
معاون محیط زیست طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به پیشنهادهای مطرح شده در خصوص رهاسازی آب از سوی ایران در بخش عراقی تالاب هورالعظیم جهت جلوگیری از آتش‌سوزی در این بخش گفت: در حال حاضر آب حتی در بخش ایرانی تالاب هورالعظیم هم فروکش کرده است و در آینده‌ای نزدیک باید منتظر مرگ و میر‌آبزیان، آتش‌سوزی، گندیده شدن آب و اتفاقات دیگر در بخش ایرانی باشیم.

عادل مولا در خصوص مطرح شدن موضوع رهاسازی آب از سوی کشور ایران به بخش عراقی تالاب هورالعظیم جهت مهار آتش، اظهار کرد: در حال حاضر میزان آب در بخش ایرانی هورالعظیم هم فروکش کرده است و در آینده ای نزدیک باید منتظر مرگ و میر‌آبزیان، گندیده شدن آب، آتش‌سوزی و اتفاقات دیگر در این وضعیت بی‌آبی باشیم.

وی افزود:‌ با ادامه روند فعلی فروکش آب در بخش ایرانی هورالعظیم، تا یک ماه دیگر باید منتظر فاجعه‌های مختلفی به دلیل کم‌آبی در تالاب باشیم.

معاون محیط زیست طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: هر کسی تمایل دارد در بخش عراقی تالاب هورالعظیم آب رهاسازی کند، نخست به بخش ایرانی تالاب رسیدگی کند و سپس در بخش عراقی آب را رهاسازی کند.

مولا عنوان کرد: ما چه‌طور می‌خواهند در بخش عراقی تالاب هورالعظیم آب رهاسازی کنند درحالی که وزارت نیرو اعلام کرده است که آب نداریم.

پیش از این در پی آتش‌سوزی مجدد بخش عراقی تالاب هورالعظیم، احمدرضا لاهیجان‌زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در جلسه‌ای که در این خصوص برگزار شد، با اشاره به راهکارهای مهار این آتش‌سوزی اظهار کرد: اولین و بهترین راه حل برای مهار آتش‌سوزی، رهاسازی آب در بخش عراقی تالاب هورالعظیم است که این موضوع به میزان ذخیره آب بستگی دارد. 

همچنین علیرضا شبه معاون حفاظت و بهره‌برداری منابع آب سازمان آب و برق خوزستان در این جلسه اظهار کرد: قرار بود که حجم آب مورد نیاز برای غرق شدن کانون‌های آتش گرفته در بخش عراقی تالاب هورالعظیم به سازمان آب و برق خوزستان اعلام شود و بر این اساس بتوانیم بگوییم که توان تامین آب مورد نیاز وجود دارد یا خیر.

وی افزود: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای نیست که بتوانیم در هورالعظیم آب رها کنیم اما باید ببینیم در این خصوص ستاد مدیریت بحران چه تصمیمی خواهد گرفت.

کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان نیز در این جلسه از پیگیری برگزاری نشست با کشور عراق در خصوص تعیین تکلیف وضعیت تالاب هورالعظیم خبر داد و گفت: باید هر دو کشور ایران و عراق نسبت به رهاسازی آب در هورالعظیم اقدام کنند. 
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
1
0
باید ایران وعراق ترکیه را مجبور به رها کردن اب دجله وفرات در سطح وسیع نمایند تا تالاب پر شود
عبود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
1
0
ما خودمونم تو ای هوا سوختیم بزا ر هو هم بسوزه
به درک
کسی به فکر ما نیست حالا طبیعت مهم شده
ما خودمون داریم میسوزیم تو ای هوا و کسی یه خدماتی بهمون نمیده
نه آب ارزون
نه برق ارزون
به بنزین ارزون
نه کولر گازی ارزون
همه چی اینجا گررونه
خو بزار هور هم بسوزه اینم سر سوختن خودمون
البته دودشم تو چشم خدمون میره اینم میدونم
:
:
:
آخرین اخبار