تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۶۹۷۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان آب و برق خوزستان:
در صورت نیاز، رهاسازی آب در تالاب هورالعظیم انجام می‌شود
معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان این‌که در حال حاضر آبی را برای خاموش کردن آتش هورالعظیم رها نکرده‌ایم تا ابتدا موثرترین راه مشخص شود، گفت: در صورتی که نیاز به رهاسازی آب به منظور خاموش کردن آتش هورالعظیم باشد، با توجه به حق‌آبه تالاب این رهاسازی انجام خواهد گرفت. 

مصطفی شبه با اشاره به آتش سوزی هورالعظیم بیان کرد: مهار آتش سوزی در هورالعظیم یک کار فنی است و نباید فقط به این فکر باشیم که با رهاسازی آب در تالاب این مشکل را حل و آتش را خاموش کنیم.

وی افزود: شرایط توپوگرافی منطقه به شکلی است که باید تحقیق شود تا چه روشی برای مهار آتش بیشترین اثرگذاری را دارد و از آن روش برای خاموش کردن آتش هورالعظیم استفاده شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: شیب زمین در هورالعظیم به سمت کشور عراق است و در این زمینه باید بررسی شود که با چه میزان رهاسازی آب امکان مهار آتش وجود دارد. در این خصوص در حال بررسی هستیم تا در صورتی که رهاسازی آب موثر باشد این کار را انجام دهیم.

شبه عنوان کرد: وضعیت منابع آبی استان به شکلی نیست که هر میزان آب که مورد نیاز خاموش کردن آتش باشد را رهاسازی کنیم. این مساله یک بحث چند وجهی است و باید به این نتیجه برسیم که موثرترین روش برای خاموش کردن آتش هورالعظیم چه روشی است.

وی ادامه داد: در صورتی که روش رهاسازی آب در تالاب موثرترین روش انتخاب شود باید بررسی کرد که چه میزان آب مورد نیاز است و در صورت وجود آن میزان نسبت به رهاسازی اقدام می‌شود. در حال حاضر آبی را برای خاموش کردن آتش هورالعظیم رها نکرده‌ایم تا ابتدا موثرترین راه مشخص شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان خطارنشان کرد: در صورتی که نیاز به رهاسازی آب به منظور خاموش کردن آتش در هورالعظیم باشد، با توجه به حق آبه تالاب این رهاسازی از سوی سازمان آب و برق انجام خواهد گرفت.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سمیرا
|
UNITED KINGDOM
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
0
0
بعد از دوسه ماه دودخوردن مردم تازه بررسی کنیدبعد اگر به نتیجه رسیدید (حتما تاچند سال آینده )آب رو رهاسازی میکنید،جالبه که حق آبه هم داره .بعد ماچطور باور کنیم که کار خودتون نیست،مشکل اینجاست که همه مسوولان استان خانواده هاشون تهران زندگی میکنن وگرنه مشکل همون اول حل شده بود
:
:
:
آخرین اخبار