تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۶۹۷۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل محیط زیست خوزستان:
حل مشکل آلودگی زهکش شهر سیاه منصور ضروری است
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با اشاره به مشکل آلودگی ناشی از زهکش روباز شهر سیاه منصور دزفول گفت:حل مشکل این زهکش ضروری است و باید نسبت به رفع این منبع آلودگی اقدام شود.

احمدرضا لاهیجان زاده جمعه شب در حاشیه آئین افتتاح تصفیه خانه شرکت خمیرمایه دزفول افزود:اهالی شهر سیاه منصور دزفول از آلودگی ناشی از زهکشی که از وسط این شهر عبور می کند رنج می برند زیرا فاضلاب زندان وارد این زهکش می شود.

وی با بیان اینکه وجود این زهکش مشکلات زیادی برای اهالی منطقه ایجاد کرده است از استاندار خوزستان خواست در خصوص سرپوشیده کردن این زهکش آلوده که بودجه ای نیز برای آن در نظر گرفته شده دستور لازم را به دستگاه های متولی صادر کند.

لاهیجان زاده همچنین خواستار اتصال فاضلاب زندان دزفول به تصفیه خانه شهری دزفول شد و گفت:متاسفانه فاضلاب تیپ زرهی دزفول وارد رودخانه دز می شود که شرکت آب و فاضلاب خوزستان قرار است با اجرای خط لوله یک هزار و800 متری این فاضلاب را به شبکه فاضلاب شهری متصل کند.

وی در ادامه با بیان اینکه سخت گیری های محیط زیست با بهره اقتصادی شرکت های صنعتی همراه است ضمن تقدیر از تلاش مسئولان برای حل مشکل تصفیه خانه خمیرمایه دزفول گفت:فاضلاب خمیرمایه یکی از آلوده ترین فاضلاب های صنعتی است که با پیگیری های انجام شده و احداث تصفیه خانه مشکل فاضلاب کارخانه خمیرمایه دزفول رفع و استاندارهای محیط زیست رعایت شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با بیان اینکه مشکل تصفیه فاضلاب خمیرمایه دزفول موجب اعتراض کشاورزان واهالی منطقه نیز شده بود ادامه داد:با حل مشکل تصفیه خانه فاضلاب خمیرمایه دزفول 300 مترمکعب در مصرف آب این شرکت صرفه جویی می شود.

وی اضافه کرد:صرفه جویی در مصرف آب با راه اندازی این تصفیه خانه نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است.

لاهیجان زاده همچنین با بیان اینکه راه اندازی تصفیه خانه چند شرکت دیگر در استان خوزستان در دست اقدام است اظهار داشت:در شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون فاضلاب آلوده به محیط زیست وارد نمی شود و مشکلی وجود ندارد ولی در شرکت کاغذ پارس اقداماتی انجام شده ولی هنوز به مرحله استاندارهای محیط زیست نرسیده که امیدواریم هرچه سریعتر این مشکل نیز حل شود.

تصفیه خانه کارخانه خمیرمایه دزفول جمعه شب با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و محلی وارد مدار شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار