تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۶۹۷۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد شدید نماینده دشت آزادگان و هویزه از عملکرد جمعیت هلال احمر در این منطقه
انتقاد شدید نماینده دشت آزادگان و هویزه از عملکرد جمعیت هلال احمر در این منطقهنماینده مردم دشت آزادگان و هویزه با انتقاد از عملکرد جمعیت هلال احمر کشور در منطقه دشت آزادگان و هویزه، گفت: در صورت عدم توجه به این منطقه سوالم را متوجه رئیس جمهور خواهم کرد.

قاسم ساعدی در خصوص خدمات جمعیت هلال احمر به استان خوزستان و شهرهای مرزی این استان، گفت:منطقه مرزی دشت آزادگان و هویزه دو منطقه ای هستند که در خط مقدم محرومیت کشور و استان خوزستان قرار دارند، هم از بعد مرزی بودن که به دور از امکانات رفاهی،بهداشتی و درمانی واقع شده اند و هم این که در مسیر کانون ریزگردها، بی آبی، خشک شدن و اخیراً دود غلیط آتش سوزی تالاب هورالعظیم قرار گرفته اند.

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این وجود جمعیت هلال احمر کشور که یکی از وظایف اصلی اش امداد به مناطق محروم و تجهیز و تامین وسایل مورد نیاز مناطق مرزی و پرخطر کشور است،در این راستا کم کاری می کند. بنده سال گذشته جلسات متعددی را با "سلیمی"رئیس سابق جمعیت هلال احمر کشور داشتم و به کرار مشکلات را بیان کردم ،وی هم به ظاهر دستورات خوبی را صادر کردند اما در عمل هیچ کدام از این دستورات عملیاتی نشدند.

وی ابراز اظهار کرد: ما در این پدیده دود غلیظ ناشی از آتش سوزی که بیشتر از یک ماه است تمام شهرهای مرزی خوزستان را در برگرفته است و موجب مصمومیت های مداوم شهروندان،کودکان و گروه های حساس می شود، هیچ گونه اقدام قابل توجهی از طرف جمعیت هلال احمر کشور ملاحظه نکرده ایم. شبکه اورژانس منطقه با امکانات بسیار محدود به دلیل تعداد بالای مصمومیت ها خارج از استانداردهای معمول، شبانه روز مشغول انتقال بیماران به شهرهای دیگر است و ظرفیت بیمارستان های منطقه نیز تکمیل شده و بیماران بیشتری را نمی توانند،بپذیرند.

این نماینده مجلس دهم با بیان این که  ما چندین بار بر لزوم تامین آمبولانس،ماشین های امداد و راه اندازی یک پایگاه هلال احمر مستقل برای شهرستان هویزه تاکید کرده ایم،گفت:متاسفانه جمعیت هلال احمر کشور هربار قول می دهند که قدمی در این راستا بردارند؛اما متاسفانه هیچ اقدام عملی صورت نمی دهد و این خلاف رسالت هلال احمر است.

وی با اشاره به دلایل لزوم پایگاه مستقل هلال احمر در شهرسان هویزه،تصریح کرد: در ایام اربعین نزدیک به یک میلیون نفر زائر از دشت آزادگان با همین امکانات عبور می کنند که اگر خدایی نکرده اتفاقی رخ دهد،جمعیت هلال احمر و اورژانس ما از کمترین امکانات برای کمک رسانی برخوردار نیست و عملاً کاری نمی تواند انجام دهد.

ساعدی ادامه داد:یا از آنجایی که بازارچه ها و جاده منطقه ترانزیتی است روزانه 1000 تا 1200 دستگاه کامیون از این جاده عبور می کنند و به کشور عراق می روند که در این بخش هم اگر اتفاق ناگواری بیفتد؛بازهم متاسفانه هلال احمر به علت عدم وجود امکانات نمی تواند در امر کمک به حادثه دیدگان نقش مفیدی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم این ها ما هرسال از ابتدای مهرماه تا پایان خردادماه مسافران راهیان نور را به منطقه دشت آزادگان و هویزه داریم که در این زمینه هم اگر حادثه ای رخ دهد؛جمعیت هلال احمر ما هیچ توانایی برای مقابله با حوادث  غیرمترقبه را ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید براین که اگر در هر کدام از این بخش ها اتفاق ناگواری بیفتد این جمعیت هلال احمر است که مسئول است،گفت: این بی توجهی در شان جمعیت هلال احمر کشور نیست؛چرا که این نهاد در همه عرصه ها حضور فعالی دارد و در مناطق دیگر عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته است؛اما واقعاً نمی دانم چرا توجه کافی به منطقه مرزی و محروم دشت آزادگان و هویزه  ندارد.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس در پایان گفت: من به عنوان نماینده این منطقه از کشور به این که جمعیت هلال احمر برخی مناطق کشور را از یاد ببرد، اعتراض دارم و انتظار دارم که مسئولین جمعیت هلال احمر کشور خودشان بیایند و از نزدیک وضعیت منطقه را ببینند و فکری به حال مردم محروم منطقه بکنند؛ اگر نه، بنده مجبورم که در صحن مجلس سوالم را متوجه رئیس جمهور می کنم و نسبت به عملکرد این دستگاه توضیح بخواهم تا حداقل آن شک و تردید هایی که در ذهنمان در مورد علت این کم تجهی است برطرف شود و دولت حسن نیت خود را در این مورد نشان دهند.
:
:
:
آخرین اخبار