تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۱۶۹۷۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاونت حقوق عامه در دادستانی اهواز تشکیل شد
دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: معاونت حقوق عامه با هدف کاهش آلودگی محیط زیست به ویژه آلودگی هوای اهواز به تازگی فعالیت خود را در این دادستانی شروع کرده است.

عباس حسینی پویا افزود:این معاونت به منظور دفاع از حقوق عمومی ، چند پرونده مرتبط با مسایل زیست محیطی که زندگی عادی مردم را متاثر کرده در حال رسیدگی دارد.

وی به آلودگی ناشی از فلرهای نفتی در اطراف کلانشهر اهواز که سلامت مردم را با مخاطراتی رو به رو کرده اشاره و گفت:در بحث سوختن گازها در فلرهای نفتی نیز که از پارسال به صورت مستمر پیگیری شد شرکت ملی نفت قراردادهایی را در این خصوص منعقد کرد که به زودی شاهد خاموشی تعداد دیگری از این فلرها خواهیم بود.

حسینی پویا ادامه داد: همچنین تکمیل کمربند سبز اهواز در دستور کار قرار دارد که امید است با به ثمر رسیدن این 2 مورد، شاهد کاهش چشمگیر آلودگی در خوزستان به ویژه در اهواز باشیم.

وی گفت: همچنین در بحث برداشت سبز از مزارع نیشکر، پیگیری انجام شد تا در خصوص شرکت هایی که در اطراف اهواز در حال فعالیت هستند سالانه برداشت سبز از این مزارع بیشتر شود.

حسینی پویا افزود:دادستانی با پیگیری حقوق عامه به ویژه کاهش آلودگی محیط زیست در تلاش است تا زمینه را برای ایجاد سرمایه گذاری در خوزستان فراهم کند.

وی همچنین در نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در خوزستان بیان کرد:
با تاکید دادستانی کل کشور و معاون اول قوه قضاییه در حمایت از صنایع، اشتغال و رونق تولید، از ابتدای امسال ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در دادگستری خوزستان به صورت فعال تشکیل جلسه می دهد و در هر جلسه تقریبا به چهار پرونده رسیدگی می کند.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز ادامه داد: در این نشست ها که به صورت مرتب و هر 15روز یک بار برگزار می شود به پرونده ها رسیدگی و تا حد امکان تلاش می شود تا در راستای ایجاد رونق اقتصادی، موانع موجود در خوزستان برطرف شود.

شهر اهواز در سال های اخیر با مسایل زیست محیطی زیادی رو به رو بوده و به تازگی با کشیده شدن دود ناشی از سوختن نیزارهای تالاب هورالعظیم ، آلودگی در این کلانشهر تشدید شده است.

سازمان جهانی بهداشت در دو سال اهواز را آلوده ترین شهر جهان اعلام کرد.

در 2 سال اخیر و اوایل امسال، برخی روزها فعالیت اداری و آموزشی شهرهای خوزستان به دلیل تشدید آلودگی ناشی از پدیده گرد و غبار تعطیل شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار