تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۱۶۹۷۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرورش دهندگان ماهی خرمشهر خواستار رفع مشکلات خود شدند
جمعی از پرورش دهندگان ماهی مجتمع احمدیان خرمشهر روز شنبه در تجمعی صنفی در این شهر، خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی و وضعیت آب و برق شدند.

روز شنبه بیش از 50 نفر از پرورش دهندگان ماهی در مجتمع پرورش ماهی فاز 2 شهید احمدیان خرمشهر در اعتراض به آنچه که کمبود آب و نبود برق در این مجتمع بیان شده مقابل ساختمان فرمانداری خرمشهر تجمع کردند.

پرورش دهندگان ماهی خرمشهر با در دست داشتن دست نوشته هایی همچون ' چرا به فرمان رهبر مبنی بر حمایت از تولید ملی عمل نمی شود' و 'چرا پروژه برق فاز 2 شهید احمدیان تاکنون اجرایی نشده' خواستار رفع مشکلات این مجتمع پرورش ماهی شدند.

معاون فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه کاهش دبی آب رودخانه کارون از عمده مشکلات پرورش دهندگان ماهی خرمشهر است، گفت: مشکل کم آبی فاز 2 مجتمع پرورشی شهید احمدیان امروز از سوی استاندار خوزستان پیگیری شد و قرار شد در هفته جاری آب از پشت سد به رودخانه کارون رها سازی شود.

عزیز ساعدی تکمیل نشدن طرج برق رسانی به مجتمع شهید احمدیان را از مشکلات دیگر پرورش دهندگان ماهی خرمشهر بیان کرد و افزود: پارسال 50 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه برق رسانی فاز 2مجتمع پرورشی شهید احمدیان از محل اعتبارات شیلات خوزستان اختصاص یافت ولی فقط 2 میلیارد ریال آن تامین شده که طرح ناتمام مانده است.

وی بیان کرد:برای رفع مشکل طرح برق رسانی مقرر شد که اداره کل شیلات خوزستان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح را پیگیری کند.

مجتمع پرورش ماهی شهیداحمدیان خرمشهر از سال 1377 در مرحله نخست با 55 شرکت تعاونی آبزی پروری و مرحله دوم در سال 1395 با 88 شرکت تعاونی به تولید انواع ماهی پرورشی از نوع ˈفیتوفاگ ، کپور ، آمور، بیگهد و بنی با اشتغالزایی بیش از یکهزار نفر فعالیت خود را آغاز کرد.

این تجمع پس از حدود 2 ساعت به پایان رسید. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار