تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۱۶۹۸۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چند توصیه به داوطلبان کنکور برای انتخاب رشته
رییس اداره مشاوره اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: داوطلبان در زمان انتخاب رشته، بازار کار و شرایط جامعه را نیز در نظر بگیرند. 
  
پروین کاوه اظهار کرد: اولین گام در انتخاب رشته این است که یک داوطلب باید درباره رشته‌های دانشگاهی و شرایط بازار کار برای رشته مد نظر خود اطلاعات کافی به دست آورده باشد، چراکه داوطلبان در این مقطع باید سرنوشت 12 سال تدریس خود را مشخص کنند. 
  
وی افزود: علاقه‌مندی به رشته انتخابی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، اما باید شرایط جامعه نیز در انتخاب مد نظر قرار گیرد. به طور مثال ممکن است داوطلبی رشته مهندسی برق را برای ادامه تحصیل انتخاب کند اما برای جذب نیروی کار می‌بینیم که در این رشته اغلب فارغ‌التحصیلان پسر جذب می‌شوند. 
  
رییس اداره مشاوره اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: همچنین از داوطلبان می‌خواهم در انتخاب رشته از مشاورانی مشاوره بگیرند که اطلاعات جامع و کاملی درباره تراز دانشگاه‌ها، نحوه چینش رشته‌ها و... داشته باشند. اگر داوطلبان انتخاب رشته درستی انجام ندهند ممکن است علی‌رغم داشتن یک رتبه خوب در کنکور نتوانند در رشته مناسبی قبول شوند. 
  
کاوه خاطر نشان کرد: برای انتخاب رشته داوطلبان باید اطلاعات مناسبی از قطب‌ها و ناحیه‌ها و دانشگاه‌های این مناطق داشته باشند تا بتوانند انتخاب درست‌تری داشته باشند. دفترچه انتخاب رشته منتشر شده توسط سازمان سنجش بهترین ملاک برای انتخاب رشته است. 
  
وی تصریح کرد: داوطلبان باید در انتخاب، رشته‌های انتخابی را بر اساس علاقه‌مندی بچینند؛ گاهی دیده می‌شود به دلیل نداشتن توجه کافی به این مساله داوطلب در رشته‌ای قبول می‌شود که هیچ علاقه‌ای به آن ندارد. 
  
رییس اداره مشاوره اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد: با توجه به اعلام سازمان سنجش داوطلبان از 15 تا 20 مردادماه برای ثبت نهایی رشته‌های انتخابی فرصت دارند. آخرین توصیه من به داوطلبان نیز این است که انتخاب رشته را به روزهای پایانی محول نکنند چراکه سرعت پایین اینترنت یا اتفاقات پیش‌بینی نشده ممکن است مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کند. 
  
کاوه افزود: داوطلبان باید در زمان انتخاب رشته از ثبت نهایی انتخاب‌های خود اطمینان حاصل کنند چراکه گاهی می‌بینیم با مراجعه به کافی‌نت‌ها برای انتخاب رشته، به کافی‌نت‌ها اعتماد می‌کنند و این کار مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند. انتخاب رشته کار مشکلی نیست و خود داوطلب نیز می‌تواند آن را انجام دهد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار