تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۶۹۸۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش قیمت بستنی بدون مصوبه قانونی
قیمت انواع بستنی از سوی کارخانه‌های لبنی ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته که البته مجوزی از سوی سازمان حمایت در این راستا اعلام نشده و صنایع لبنی رسما اعلام می‌کنند که "حاضر به پاسخگویی نیستند".

در پی افزایش قیمت شیرخام و لبنیات، قیمت بستنی طی هفته‌های اخیر با افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی مواجه شد و کارخانه‌های تولیدکننده انواع بستنی با قیمت‌های جدید محصولات‌شان را روانه بازار و سوپرمارکت‌ها کردند، اما مشخص نیست که این افزایش قیمت با کدام مصوبه قانونی و برچه اساسی اعمال شده است.

قیمت بستنی‌هایی که در گذشته ۵۰۰ و ۶۰۰ تومان بود، طی روزهای اخیر با قیمت ۱۰۰۰ تومانی در بازار عرضه شده و بستنی‌هایی که ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ قیمت داشتند به ترتیب با نرخ ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ تومان عرضه شدند.

همچنین افزایش قیمت برخی مدل‌های دیگر بستنی از ۲۰۰۰ و ۲۵۰۰ تومان به ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان مشاهده می‌شود. بستنی‌های کیلویی نیز از ۴۰۰۰ تومان به ۵۰۰۰ تومان تغییر قیمت داده و و برخی بستنی‌های کیلویی ۸۰۰۰ تومانی نیز با قیمت ۱۰ هزار تومان در بازار عرضه می شوند.

با وجود پیگیری‌های مکرر خبرنگار ایسنا از دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگا، هیچ یک از مسئولان حاضر به پاسخگویی نشدند و از سویی دیگر رضا باکری - دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی - نیز که متولی بخش خصوصی و تولید در این بخش به شمار می‌رود، رسما اعلام کرد که هیچ مصاحبه‌ای با رسانه‌ها نمی‌کنم.

مشخص نیست مسئولیت افزایش قیمت‌ها و تخلفات مکرر در بازار لبنیات برعهده چه کسی است و چرا مسئولان و متولیان این بازار در بخش خصوصی و دولتی پاسخگوی مشکلات به وجود آمده نیستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار