تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۶۹۸۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرما به درختان مرکبات دزفول خسارت زد
معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول گفت: افزایش دما ، میزان بالای تبخیر و وزش باد گرم موجب سوختن سرشاخه درختان مرکبات این شهرستان شده است.

علی کرمی روز یکشنبه افزود:افزایش درجه حرارت در دزفول تا بیش از 49 درجه سانتیگراد ، میزان تبخیر بالا و وزش بادهای فصلی خسارت قابل توجهی به باغ های مرکبات دزفول وارد کرده است.

وی اظهار داشت:با توجه به ادامه روند افزایش دما کشاورزان باید تمهیدات لازم را برای مقابله با این تنش دمایی پیش بینی کنند.

کرمی به باغداران دزفول توصیه کرد:به دوره آبیاری توجه کرده و از کشت های پوششی مانند ماش در ردیف باغ های مرکبات استفاده کنند .

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول افزود:با توجه به شرایط خشکسالی کشاورزان می توانند از آبیاری تحت فشار نیز استفاده کنند که در این خصوص مدیریت جهاد کشاورزی آمادگی همکاری با کشاورزان را دارد و با سبدهای حمایتی از آنها حمایت خواهد کرد.

رئیس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول نیز گفت:روند افزایش دما از روز دوشنبه تا آخر هفته جاری در شمال خوزستان ادامه دارد.

علی کرمی روز یکشنبه افزود:از فردا (دوشنبه) تا آخر هفته با افزایش دما تا 49 درجه نیز مواجه خواهیم بود.

با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دما در روزهای آینده و به منظور کاهش مصرف برق ادارات و بانک های استان روز چهارشنبه 17 مرداد تعطیل اعلام شدند.

از 6هزار و 650 هکتار باغ های مرکبات دزفول پنجهزار و 300 هکتار آن بارور بوده که سالانه حدود 75 هزار تن محصول از آنها برداشت می شود.

12 نوع مرکبات از جمله انواع پرتقال ، نارنگی ، گریپ فروت ، لیمو شیرین ، لمون و لایم(لیمو ترش ) از باغ های دزفول برداشت می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار