تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۶۹۸۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
89 مخزن آب در بخش اروندکنار آبادان نصب شد
بخشدار اروندکنار گفت: 39 مخزن 10 هزار لیتری و 50 مخزن پنج هزار لیتری در 52 روستای بخش اروندکنار آبادان نصب شد.

ادیب مهاوی یکشنبه اظهار داشت:39 مخزن ذخیره آب 10 هزار متر مکعبی با مشارکت بنیاد برکت در روستاهای اروند کنارنصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود:50 مخزن پنج هزار لیتری نیز با مشارکت دهیاری های بخش در مناطق مختلف روستاهای بخش اروندکنار جانمایی و نصب شده است.

مهاوی گفت:برای حفاظت و دوام بیشتر مخازن نصب شده با مشارکت دهیاران سکو و لوله های خروجی آب ساخته شده تا روستائیان به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

وی اظهار داشت:تمام مراحل آبگیری از مبدا و تخلیه آب در مخازن توسط کارشناسان بهداشت محیط کنترل می شود و در روستاها نیز بهورزان بر کلر باقی مانده و بهداشت آب توزیعی نظارت کامل دارند.

بخشدار اروندکنار گفت:با اتمام و بهره برداری از خط طرح جامع ثامن الائمه به تلمبه خانه شهید کشتکار در آینده نزدیک آب روستاهای بخش اروندکنار از طرح غدیر تامین می شود و کیفیت آب آشامیدنی روستایی بهبود می یابد.

وی افزود:این پروژه که به طول 6 کیلومتر مراحل نهایی را سپری می کند به زودی به بهره برداری می رسد و روزانه 20 هزارمتر مکعب آب طرح غدیر به شبکه آب روستایی آبادان افزوده می شود.

بخشدار اروندکنار گفت:همچنیی با هماهنگی انجام شده با جهاد کشاورزی تانکر ویژه آبرسانی به دامداری های بخش اروندکنار به صورت نوبتی و بنا به درخواست دهیاران آبرسانی به دامداری ها و دام های را انجام می دهند.

وی افزود:متاسفانه منطقه آزاد اروند هنوز با رانندگان تانکرهای آبرسانی به روستاهای بخش اروندکنار تسویه حساب نکرده و این عامل باعث شده تا برای آبرسانی به روستاها با مشکل مواجه شویم.

بخش اروندکنار در 45 کیلومتری جنوب آبادان و روبه روی شهر فاو عراق قرار دارد، این بخش دارای سه دهستان نصار، دهستان مینوبار و دهستان نوآباد است.

این شهر بندری، دارای اسکله و تجاری با امکانات بارگیری لنج های کوچک است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار