تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۶۹۸۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص اعتبار برای ایجاد کارگاه صنایع‌دستی و زیرساخت گردشگری در هفتکل
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هفتکل گفت: یک میلیارد و 250 میلیون تومان اعتبار برای ایجاد کارگاه صنایع دستی و زیرساخت گردشگری در هفتکل جذب شده است.

احسان شیخ‎بارانی اظهار داشت: در بحث اشتغال روستایی 120 میلیون تومان وام چهار درصد برای ایجاد کارگاه ملیله‎دوزی در روستای برمکان و 80 میلیون تومان برای ایجاد کارگاه کیف و چرم‎دوزی در روستای چمن‎لاله تصویب شده‎اند ضمن این‎که میزان اشتغال پیش‎بینی‎شده برای این دو کارگاه نیز در مجموع چهار نفر می‎باشد. 
  
او گفت: در بحث زیرساخت‎های‎های گردشگری نیز مبلغ 800 میلیون تومان وام به منظور ایجاد یک مجتمع گردشگری تفریحی در روستای تاریخی و گردشگری سرتیوک تصویب شد که این پروژه موافقت اولیه و اصولی خود را از معاونت سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی استان دریافت کرده است. ضمن این‎که میزان اشتغال پیش بینی‎شده این پروژه نیز شش نفر می‎باشد. 
  
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی هفتکل افزود: در روستای سرتیوک نیز مبلغ 250 میلیون تومان وام برای ده کارگاه گلیم‎بافی و صنایع دستی پیش‎بینی شده است که این مبلغ نیز در کارگروه اشتغال شهرستان تصویب شد و در انتظار جواز تأسیس در روزهای آینده است. 
  
شیخ‎بارانی عمده فعالیت میراث فرهنگی در شهرستان هفتکل را در حوزه صنایع دستی عنوان کرد و افزود: ما فعالان عرصه صنایع دستی شهرستان را که حدود 50 نفر هستند، شناسایی و ساماندهی کردیم. در حال حاضر 300 بافنده گلیم، قالی و فرش در شهرستان هفتکل وجود دارند که از این تعداد 50 نفر در حال فعالیت هستند. 
  
او اضافه کرد: از این تعداد 16 بانوی صنعتگر را برای گرفتن تسهیلات به معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی معرفی کردیم و برای آن‎ها مجوز کارگاه صادر شد و در گام بعدی مبلغی معادل 160 میلیون تومان به عنوان تسهیلات اشتغال‎زایی به این 16 نفر  پرداخت شد. 
  
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی هفتکل با اشاره به صادرات گلیم هفتکل به کشور قطر که چندی پیش انجام شد از ارسال این نوع گلیم به کشور صربستان در آینده‎ای نزدیک خبر داد و گفت: هدف و چشم‎انداز ما این است که در آینده‎ای نزدیک صنایع دستی شهرستان هفتکل نیز در بازارهای خارج از کشور حرفی برای گفتن داشته باشد. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار