تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۶۹۸۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان توضیح داد:
دردسرهای اطفای حریق هورالعظیم، از رهاسازی آب تا ورود به خاک عراق
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: اگر بخواهیم جهت اطفای حریق هورالعظیم به صورت زمینی وارد خاک عراق شویم، باید جاده احداث شود که به هماهنگی‌هایی با کشور عراق نیاز است و برای ورود زمینی به خاک کشور عراق تمهیدات زیادی باید اندیشیده شود. 

احمد رضا لاهیجان‌زاده در حاشیه بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تالاب هورالعظیم و کانون‌های ریزگرد جنوب شرق اهواز که امروز (14 مردادماه) انجام شد، اظهار کرد: بعد از تلاش‌های انجام شده، آتش در بخش عراقی تالاب هورالعظیم خاموش شد اما به دلیل اینکه شرایط برای وقوع آتش‌سوزی‌های مجدد مهیا است، می‌بینیم که آتش‌سوزی مجددا رخ داده است. 

وی افزود: نمی‌دانیم آتش‌سوزی بخش عراقی هورالعظیم عمدی است یا خیر. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به شعله‌ور شدن مجدد آتش در هورالعظیم پس از عملیات اطفای حریق هوایی گفت: مقرر شد در جلساتی راهکارهای دیگری برای اطفای حریق بخش عراقی تالاب هورالعظیم بررسی شود. برای ورود زمینی به خاک کشور عراق تمهیدات زیادی باید اندیشیده شود. همچنین باید توجه داشت که منطقه آلوده به مین‌های جنگی است.

لاهیجان‌زاده بیان کرد: اگر بخواهیم جهت اطفای حریق هورالعظیم به صورت زمینی وارد خاک عراق شویم، باید جاده احداث شود که به هماهنگی‌هایی با کشور عراق نیاز است. 

وی ادامه داد: رهکار دیگری که در حال بررسی است، رهاسازی آب از بخش ایرانی تالاب هورالعظیم به بخش عراقی تالاب است که این موضوع به دلیل محدودیت منابع آبی سخت است اما در حال بررسی هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص انتشار دود در شهرهای خوزستان بیان کرد: تا زمانی که آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم ادامه دارد، اداره‌کل هواشناسی خوزستان باید وزش باد از غرب به شرق را دقیق اطلاع‌رسانی کند. 

لاهیجان‌زاده ادامه داد: اگر مسیر وزش باد غرب به شرق باشد، شهرهای مرزی خوزستان از جمله هویزه، دشت‌آزادگان و حتی اهواز را آلوه به دود خواهد کرد. غلظت آلودگی امروز به میزانی بود که دود با چشم قابل رویت بود. 

وی گفت: معمولا  غلظت ذرات کمتر از 2.5 میکرون با غبار بالا می‌رود و تقریبا این مساله را در چند مرتبه‌ای که اهواز دچار دودگرفتگی شده بود، مشاهده کردیم. در واقع این ذرات، "دوده" هستند که در محیط پراکنده می‌شوند و خودشان را در قالب ذرات 2.5 میکرون نشان می‌دهند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص برآورد وسعت آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم گفت: طیق آخرین برآوردها در مجموع حدود 25 هزار هکتار از بخش عراقی تالاب هورالعظیم طعمه حریق شده است.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
0
0
جالبه بخش عراقی خاموش شده اما بخش ایرانی کماکان دوباره اتش سوزی میشه
بابا اینهمه اب توی انی استان هست توش اب رو باز کنین بره
:
:
:
آخرین اخبار