تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۶۹۸۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور :
هدف اصلی کسانی که برای کشور نقشه می‌کشند، لطمه به رشد پایدار است
هدف اصلی کسانی که برای کشور نقشه می‌کشند، لطمه به رشد پایدار استمعاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در شرایط امروز، بار دیگر می‌بینیم که هر زمان کشور یک حرکت رشدیاب شروع کرده و از حال رکود یا رشد منفی خارج شده و در مسیر رشد مثبت قرار گرفته است، افرادی برای کشور حادثه‌سازی می‌کنند. هدف اصلی کسانی که برای کشور نقشه می‌کشند، این است که به رشد پایدار کشور لطمه بزنند و این کار را با حادثه‌سازی بیرونی یا با ایجاد تفرقه در درون یا گرفتن سرمایه امید انجام می‌دهند.

محمد نهاوندیان در کارگروه مقابله با گرد و غبار خوزستان که روز یکشنبه 14 مردادماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان پایتخت انرژی کشور است و افق آینده انرژی در این استان باید مشخص باشد. در این استان با مشکل گرد و غبار مواجه شده‌ایم و باید برای ما روشن باشد که چه سالی قرار است به خوزستان بدون گرد و غبار برسیم.

وی افزود: باید ببینیم نسبت به این هدف در کدام نقطه از مسیر قرار داریم و چه کارهایی باید برای آن انجام دهیم. برای انجام ارزیابی‌های بهتر باید آمارها را نسبی ببینیم، در این صورت ارزیابی‌های نقادانه‌تر و آینده‌نگرانه‌تری به دست می‌آید.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: اگر شرایط امروز را با گذشته مقایسه کنیم، با توجه به اینکه هنوز ریشه‌های مشکل باقی هستند، در حال حاضر نسبت به سال 95 شرایط امیدوارکننده‌تری داریم. اما این سوال باقی است که آیا شرایط ما می‌توانست بهتر از این باشد یا نه؟ با پایین آمدن قیمت نفت در سال 95، سال بسیار دشواری را پشت‌سر گذاشتیم اما وضعیت الان ما وضع بسیار مناسب‌تری است.

نهادوندیان افزود: اینکه می‌بینیم در خوزستان کمترین خاموشی‌ها را داشته‌ایم، نشان‌دهنده توجه خوب به خوزستان است. همه مردم نسبت به خوزستان احساس دین می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرحله انتقال نسل در مدیران هستیم و کسانی که جبهه و جنگ را دیده‌اند، جای خود را به جوانان می‌دهند. این مرحله، مرحله بسیار مهمی است که در آن می‌توانیم افق آینده را واقع‌بینانه و خیلی خوب ترسیم کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: در گذشته تصمیمات مقطعی و بخشی فراوان و مصوبه‌های پر تعداد بدون جامع‌نگری داشتیم. اشکال اساسی کار ما در گذشته، نبود نگاه سیستمی بود، به طوری که نه بخش‌های دیگر خوب دیده می‌شدند و نه هدف دیگر خوب دیده می‌شد. از افق 20 ساله، تنها هفت سال باقی مانده است. در این شرایط باید دو سوم راه پیموده شده باشد. 40 سالگی انقلاب بهترین فرصت برای ارزیابی مسیر پیموده شده است. باید دید آیا متناسب با پتانسیلی که داشته‌ایم عمل کرده‌ایم.

نهاوندیان تصریح کرد: در شرایط امروز، بار دیگر می‌بینیم که هر زمان کشور یک حرکت رشدیاب شروع کرده و از حال رکود یا رشد منفی خارج شده است و در مسیر رشد مثبت قرار گرفته است، افرادی برای کشور حادثه‌سازی می‌کنند. هدف اصلی کسانی که برای کشور نقشه می‌کشند، این است که به رشد پایدار کشور لطمه بزنند و این کار را با حادثه‌سازی بیرونی یا با ایجاد تفرقه در درون یا گرفتن سرمایه امید انجام می‌دهند.

وی افزود: از جامعه روشنفکر کشور و مدیران توسعه‌ای کشور انتظار می‌رود هدف‌گیری کشور را نسبت به اصل توسعه پایدار تبیین کنند. مسائل توسعه‌ای و بخشی نباید حواس ما را پرت کنند. چیزی که باید حفظ کنیم مسیر رشد است و قوام و بقا در حرکت رشدیاب هدفمند حاصل می‌شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: بودجه مصوب شده برای ریزگردها از مواردی است که تخصیص و تأمین آن حاصل شده است و منتظر هزینه‌کرد و پیشرفت پروژه‌ها هستیم. کاری که درباره نهال‌کاری در استان خوزستان صورت گرفته بسیار امیدانگیز است. توصیه می‌کنم صدا و سیما این خبرهای خوب را که نشان‌دهنده به بار نشستن همت‌ها است نشان دهند. باید خوزستان را به عنوان یک الگوی ابتکار و توانمندی در استان عرضه کنیم. 
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
خدا رو شکر بالاخره یه مسئول گردن کلفت اومد استان

البته این حرفها تا بیاد تو زندگی هامون به خودمون نمیرسه به بچه هامو نشاید

کنترل کنین با صدا و سیما که پول ها کنترل بشه که درست خرج بشه

ندشون به چهار تا مشاور و پیمانکار اصفهانی و رشتی و تهرانی و از تو جیب مردم مون خارج بشه

پول باید توی استان خوزستان بچرخه و لاغیر
همه افراد بومی اینجا
همه طور دانشی هم هست

اول و دوم و سوم بومی ها و داخل استان
بعد اگه قحط الرجال شد اونوقت به بقیه اوهم با تضمین های قوی

تضمین بدهن تا 20 سال مسئولیت داشته باشند

خرابی شد بازم بیان انجامش بدهن و درستش کنن

اگه به کسی سفت بگیرید و ضمانت بخواهید واونوقت خراب نمیکنه کارش رو بزاره بر ه

میدونه گیره

نه مثل حالا که میان میکیرن و میخورن و میرن و بعدشم هیچ

این نظرات منو منتشر کنید

همشو لطفا"
:
:
:
آخرین اخبار