تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۶۹۸۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اقتصادی رییس جمهور:
تامین ارز موردنیاز کالاهای اساسی و دارو اولویت دولت است
تامین ارز موردنیاز کالاهای اساسی و دارو اولویت دولت استمعاون اقتصادی رییس جمهور با بیان اینکه برخی از نگرانی ها در رابطه با تراز ارزی کشور مبنای واقعی ندارد، گفت: فصل مشترک همه تصمیم گیری های ارزی دولت، تامین کافی ارز از محل درآمدهای نفتی توسط بانک مرکزی برای تامین کالای اساسی کشور و دارو است. 

محمد نهاوندیان در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که روز یکشنبه 14 مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سیاست های ارزی کشور اولویت اول کالای اساسی و دارو است و این مساله فصل مشترک سیاست های اعلام شده ارزی در فروردین ماه و سیاست هایی است که امروز از سوی بانک مرکزی اعلام می شود.

وی افزود: فصل مشترک همه تصمیم گیری های ارزی دولت، تامین کافی ارز از محل درآمدهای نفتی توسط بانک مرکزی برای تامین کالای اساسی مورد نیاز کشور و دارو است.

معاون اقتصادی رییس جمهور تصریح کرد: کالای اساسی و دارو در کشور به صورت کامل و به موقع تامین خواهد شد و در این زمینه مردم نگران نباشند. 

نهاونیان با بیان اینکه خوشبختانه شرایط منابع ارزی کشور بسیار بیشتر از مصارف ارزی کشور است، گفت: برخی از التهابات ایجاد شده در بحث ارز از طرف مصارف ارزی یا نیازهای مردم نبوده است بلکه این التهابات در بحث ارز به دلیل تقاضاهای غیر تجاری بود.

وی ادامه داد: متاسفانه در بازار ارز کشور شرایطی به وجود آمده بود که تقاضاهایی برای غیر از اقتصاد مولد، خروج سرمایه و خرید ویلا در خارج از کشور وجود داشت. این مسایل در بازار ارز تقاضا ایجاد می کرد و شرایط را دشوار می کرد.

معاون اقتصادی رییس جمهور اظهار کرد: نباید اجازه داد تا منابع ارزی به سمتی برود که برای تولید و رشد کشور بی فایده است و به این مسایل کمکی نمی کند. همه مصارف معقول و منطقی ارز در تصمیمات ارزی کشور دیده شده است و برخی از نگرانی ها در رابطه با تراز ارزی کشور مبنای واقعی ندارد.

نهاوندیان بیان کرد: بیشتر اقتصاددان ها اکنون روی نهادهای اجتماعی که بتوانند پیوندهای اجتماعی را حراست کنند، تاکید می کنند. 

وی با بیان اینکه نهادهایی که ایجاد ارتباط میان بخش های خرد و کلان می کنند، بسیار مهم هستند، اظهار کرد: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یک ظرفیت نهادی در اقتصاد ایران است و می تواند در بسیاری از تصمیمات موثر باشد. 

معاون اقتصادی رییس جمهور با اشاره به ظرفیت های استان خوزستان در بخش های مختلف، تصریح کرد: توقع داریم تا شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خوزستان به عنوان پیش اهنگ در کشور عمل کند. 

نهاوندیان گفت: باید بخش خصوصی بتواند در بالاترین سطح از سیاست های اقتصادی کشور نظر بدهد. باید از مشورت بخش خصوصی در سیاست های اقتصادی کشور استفاده شود.

وی ادامه داد: از اقتصاد کشور در سه چهار سال گذشته پیام ثبات و رشد برآمده است و کاملا نشان داده که ظرفیت های بالقوه ای که در بخش های مختلف کشور وجود دارد، به سرعت می توانند با مدیریت صحیح بالفعل شوند.

 معاون اقتصادی رییس جمهور بیان کرد: فعالان اقتصادی هستند که می توانند از پیام رشد اقتصادی که در کشور در بخش های مختلف حاصل شده است حراست کنند. 

نهاوندیان خاطرنشان کرد: چرا به جای اینکه به یکدیگر انرژی مثبت بدهیم، وقتی به یکدیگر می رسیم از نارسایی ها حرف می زنیم. وقتی که می بینیم عده ای به دنبال پمپاژ یاس و ناامیدی در جامعه و اقتصاد کشور هستند، فعالان اقتصادی وظیفه دارند تا از این اقدام جلوگیری و از فضای مثبت اقتصادی کشور حراست کنند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
بله همه ملت هم خوب میدونن که مردم راضی ترن تو این شرایط به اقلام ضروری و دارو های مردم ارز برسه تا اینکه صرف اروپا گردی و خرید خونه برای جهار درصدی ها بشه که خدا بهشون بیشتر بده اما اگه راس میگن از حلال دربیارن نه از حروم
:
:
:
آخرین اخبار