تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۶۹۸۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس کمیسیون هماهنگی بانک های خوزستان:
تسهیلات به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل کند
رییس کمیسیون هماهنگی بانک های خوزستان با بیان اینکه تسهیلات می تواند به حل مشکلات کمک کند اما مشکلات را حل نمی کند، گفت: اینکه انتظار داشته باشیم سیستم بانکی همه مشکلات را در همه بخش ها حل کند، صحیح نیست. 

رضا طاهری در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که روز یکشنبه 14 مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: همیشه عنوان می شود که همه تقصیرات مشکلات استان بر گردن بانک ها است.

وی افزود: آمارهای ارایه شده در بحث پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای مختلف توسط بانک های خوزستان، کمتر از 50 درصد نیست.

رییس کمیسیون هماهنگی بانک های خوزستان تصریح کرد: در سال هایی که نسبت تسهیلات به منابع در استان حدود 106 درصد بود، مشکلات استان حل نشد زیرا تسهیلات به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل کند.

طاهری با بیان اینکه تسهیلات می تواند به حل مشکلات کمک کند اما مشکلات را حل نمی کند، گفت: اینکه انتظار داشته باشیم سیستم بانکی همه مشکلات را در همه بخش ها حل کند، صحیح نیست.

وی ادامه داد: بعضا در زمان هایی بانک های استان باید جایگزین اداره دارایی و مالیات شوند و مشکلاتی را که در این بخش ها به وجود می آید را به بانک ها ربط می دهند.

رییس کمیسیون هماهنگی بانک های خوزستان خاطرنشان کرد: اگر تسهیلاتی که شرکت های مختلف در استان در حال حاضر نزد بانک های کشور دارند را محاسبه کنیم قطعا نسبت پرداخت تسهیلات به سپرده ها بسیار بیشتر از چیزی که عنوان می شود خواهد بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار