تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۶۹۸۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اقتصادی رییس جمهور:
هماهنگی بیشتر دولت و بخش خصوصی در شرایط فعلی ضروری است
هماهنگی بیشتر دولت و بخش خصوصی در شرایط فعلی ضروری استمعاون اقتصادی رییس جمهور گفت: در این شرایط باید همراهی و هماهنگی میان دولت و بخش خصوصی شکل بگیرد و قوت بیشتری پیدا کند تا مسیر رشد و پیشرفتی که در دو یا سه سال اخیر در کشور شاهد آن بوده ایم را با سرعت بیشتری طی کنیم. 

محمد نهاوندیان در حاشیه نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که شامگاه 14 مردادماه در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از سفر به استان خوزستان عمدتا حضور در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و شنیدن نظرات فعالان اقتصادی بود.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف سفر به خوزستان بحث محیط زیستی در زمینه ریزگردها و آتش سوزی هورالعظیم در استان بود. 

معاون اقتصادی رییس جمهور تصریح کرد: همچنین امروز صحبت هایی در خصوص مقابله با آتش سوزی در هورالعظیم در کشور همسایه و کار وسیعی که در رابطه با نهال کاری در استان برای تثبیت شن های روان انجام گرفته است، مطرح شد.

نهاوندیان عنوان کرد: همچنین بحث های نیز در رابطه با کار وسیعی که در زمینه آبرسانی به اراضی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری انجام گرفته است، مطرح شد.

وی عنوان کرد: گزارش هایی در رابطه با همه این مسایل مطرح و عنوان شده است و امیدواریم تا همه این مسایل با سرعت بیشتری پیگیری و حل شوند.

معاون اقتصادی رییس جمهور با اشاره به برگزاری جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: این ماموریت ملی که به استان ها واگذار شده، برای رساندن نظرات فعالان اقتصادی به مسوولان مرکز و دریافت بازخورد اجرای سیاست ها است.

نهاوندیان با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی کشور که در حال حاضر با آن رو به رو است، بیان کرد: در این شرایط باید همراهی و هماهنگی میان دولت و بخش خصوصی شکل بگیرد و فوت بیشتری پیدا کند تا مسیر رشد و پیشرفتی که در دو یا سه سال اخیر در کشور شاهد آن بوده ایم را با سرعت بیشتری طی کنیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه صادرات استان خوزستان به کشورهای همسایه همان مسیری را که در چند سال گذشته داشته را طی کرده است و در چهار ماهه ابتدایی سال 97 نیز این مسیر را ادامه داده است.

معاون اقتصادی رییس جمهور با بیان اینکه در حال حاصر از پتانسیل تولید استان خوزستان استفاده می شود، گفت: خواست هایی در استان خوزستان در زمینه تسهیل مقررات و تجهیز گمرکات وجود دارد که در این زمینه بحث های انجام گرفت.

نهاوندیان با بیان اینکه مشکلات واحد های تولیدی و اقتصادی استان در سه کارگروه مالیات، تامین اجتماعی و بانکی بررسی شد، گفت: در این خصوص توضیحاتی ارائه شد و در بخش هایی که نیاز به تصمیم گیری بود، تصمیمات لازم اتخاذ شد و در مواردی نیز نیاز است تا در مرکز نشبت به تصمیم گیری آن ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه ارزیابی من از کارکرد شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مثبت است، بیان کرد: جلسات این شورا به صورت مستمر برگزار شده است و پختگی نظرات ارایه شده در این جلسه نیز بیانگر این مساله بود.

معاون اقتصادی رییس جمهور خاطرنشان کرد: امیدواریم حرکت مثبتی که در اقتصاد استان شکل گرفته است با افدام جدی که در رابطه با مسایل زیست محیطی خوزستان انجام میگیرد، دست به دست هم بدهد تا خوزستان بتواند به عنوان استان پیشگام در رشد پایدار کشور فعالیت کند.

نهاوندیان در خصوص مشکلات گروه ملی فولاد ایران گفت: بنا داشتیم که اگر فرصتی بود به مسایل فولادی استان نیز رسیدگی کنیم اما باید بازدید و رسیدگی به این شرکت ها را به فرصتی دیگر موکول کنیم. در جسله ای که با نخبگان استان برگزار خواهیم کرد، قطعا مسایلی در این رابطه نیز طرح خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار