تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۶۹۸۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان‌رتبه‌دوم مشارکت‌خیران مدرسه‌ساز را در کشور دارد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: خوزستان پس از تهران رتبه دوم مشارکت خیران مدرسه ساز از لحاظ تحقق تعهدات را در سطح کشور در اختیار دارد.

رضا رضایی در حاشیه بازدید از مراکز آموزشی و ورزشی آموزش و پرورش شهرستان هندیجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون در سطح خوزستان 85 فضای آموزشی با کمک و مشارکت یا بطور کامل توسط خیران در حال ساخت است.

وی گفت: 420 پروژه در قالب مراکز آموزشی (2 هزار کلاس درس)، ورزشی، پرورشی و یا استاندارد سازی سیستم های گرمایشی هم اکنون در سطح خوزستان در حال انجام است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در خصوص برچیدن مدارس کانکسی در این استان افزود: با توجه به تاکید استاندار خوزستان مبنی بر لزوم جمع آوری مدارس کانکسی، کار برچیدن این مدارس و ساخت مراکز آموزشی جدید آغاز شده و بخشی تا مهر آینده و بخشی دیگر تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

رضایی با بیان اینکه ساخت یک مدرسه تنها برای 2 یا سه دانش آموز در یک منطقه مقرون به صرفه نیست ادامه داد: کانکس هایی که به عنوان کلاس استفاده می شوند ویژه و مخصوص اینکار طراحی شده اند و دارای تابلو، سکو و سیستم سرمایشی هستند و شرایط لازم یک کلاس درس را دارند ولی چنانچه تا پایان سال کلاس جدیدی به این تعداد اضافه نشود کلیه مدارس کانکسی در خوزستان جمع آوری و با مدارس نوساز جایگزین خواهند شد.

وی در خصوص تجهیز مدارس خوزستان به منظور استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی پیش رو گفت: متوسط هزینه تجهیز یک کلاس درس حدود 600 میلیون ریال است و خوزستان دارای 40 منطقه آموزشی است که هر کدام از این مناطق کمبودهایی از لحاظ فضا و تجهیز دارند که نیازمند تصویب اعتبارات ویژه و تخصیص لازم از سازمان برنامه و بودجه است.

 تنها مدرسه کانکسی هندیجان جمع آوری می شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه هندیجان دارای یک مدرسه کانکسی در روستای سرخره سفلی از توابع بخش چم خلف عیسی است گفت: اقدامات لازم برای برچیدن این مدرسه آغاز و به زودی اجرایی خواهد شد.

رضایی در خصوص مدارس تخریبی و فرسوده هندیجان نیز افزود: 2 مدرسه از مجموع مدارس تخریبی و فرسوده این شهرستان با معرفی و اولویت بندی توسط مسئولان شهرستان و از محل اعتبارات ملی و با برنامه ریزی، نوسازی و تجهیز خواهند شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت سالن ورزشی چند منظوره آموزش و پرورش هندیجان نیز ادامه داد: این سالن که قرار است در مجموعه ورزشی آموزش و پرورش هندیجان ساخته شود در مرحله بسترسازی است و با مبلغی بالغ بر 15 میلیارد ریال از محل اعتبارت نفت تامین اعتبار شده و عملیات آن آغاز و اگر شرایط تامین مالی پروژه مناسب باشد تا پایان امسال برای دانش آموزان به بهره برداری می رسد.

شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان قرار گرفته و دارای هفت هزار و 300 دانش آموز است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار