تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۶۹۸۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
17دفترخدمات‌الکترونیک‌قضایی‌درخوزستان‌درحال‌راه‌اندازی‌است
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان خوزستان گفت: 17 دفتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی در سراسر خوزستان درحال راه اندازی است که تا پایان امسال به 32دفتر خواهد رسید.

ناصر حجاریان در نشست مدیران مراکز خدمات قضایی خوزستان افزود: هفت دفتر خدمت قضایی در شهرهای خوزستان آماده گشایش، و سایر دفاتر خدمات قضایی با مشارکت بخش خصوصی در حال تجهیز هستند.

وی با تاکید بر رعایت نکات فنی از سوی این دفاتر گفت: برای راه اندازی یک دفتر خدمات قضایی ، تایید بازرسی ، کارشناسان این معاونت و مرکز آمار قوه قضاییه لازم است.

رییس حفاظت دادگستری خوزستان نیز در این نشست گفت: مراجعه کنندگان به دفاتر خدمات قضایی ممکن است از اطلاعات و دانش حقوقی کافی برخوردار نباشند و ضروری است تا با سعه صدر با مراجعه کنندگان برخورد شود.

علی غیاثوند افزود: نظارت کافی بر عملکرد کمی و کیفی کارکنان، پیشگیری از فعالیت کارچاق کن ها، حفظ اسناد مراجعه کنندگان، ارسال پرونده در وقت مقرر به مراجع قضایی، رعایت جوانب احتیاط ، محافظت از سامانه های رایانه و نصب دوربین در دفاتر خدمات قضایی ، از مواردی است که رعایت آن توصیه می شود.

قائم مقام دادگستری استان خوزستان نیز در این نشست گفت: سامانه مدیریت پرونده های قضایی به سمتی در حرکت است که استفاده از کاغذ به حداقل برسد و انتظار بر این است که با استفاده از دادرسی الکترونیک، شاهد سرعت، سهولت و دقت در کار و کاهش هزینه ها باشیم که متاسفانه تاکنون این نتیجه محقق نشده است و ناگزیر به استفاده از هر 2 روش سامانه الکترونیکی و دستی هستیم.

سید روح ا... طباطبایی با بیان اینکه پاسخگویی به مردم باید به حداقل زمان ممکن برسد افزود: هدایت مراجعه کنندگان به دفاتر قضایی که طبق قانون صورت می گیرد اگر چه بار مراجعه به دادگستری ها را کم کرده اما علاوه بر هزینه ای که برای مراجعه کنندگان دارد از زحمت آنان نیز نکاسته است، با این شرایط اگر دفاتر خدمات قضایی با قطعی ارتباط هم روبه رو باشند نارضایتی ها بیشتر می شود.

براساس آمار رسمی دادگستری خوزستان ، در سال 1395، حدود650 هزار پرونده به محاکم قضایی خوزستان وارد شد اما در سال 1396 این میزان به690 هزار پرونده رسید و حدود 680 هزار پرونده نیز مختومه شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار