تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۶۹۹۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح بیمه منازل روستایی خوزستان به فرمانداری‌ها ابلاغ شد
سرپرست معاونت بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت:به منظور جبران خسارت وارده ناشی از حوادث طبیعی الزام بیمه حوادث منازل روستایی به فرمانداری ها و بخشداری های استان خوزستان ابلاغ شد.

رضا عبداللهی روز دوشنبه افزود: بر اساس مصوبه اخیر مدیریت بحران استان و شورای مسکن خوزستان ، فرمانداری ها و بخشداری ها موظف شدند راهکارهای قانونی برای تسهیل و شتاب بخشیدن به بیمه خانه های روستایی را فراهم آورند و مشوق های لازم را نیز در نظر بگیرند.

وی گفت: باید در این زمینه تمهیداتی از جمله صدور پایان کار منوط به بیمه حوادث یا پرداخت تسهیلات به شرط بیمه حوادث در نظر گرفته شود ضمن آنکه باید روستاییان را تشویق به بیمه حوادث کرد و مزایای بیمه توسط دهیاران و شوراهای روستایی تبیین شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه خانه های روستایی به دلیل نوع مصالح در ساخت بیشتر در معرض خطرات ناشی از زلزله هستند افزود: مهمترین چالش در این بیمه تامین منابع مالی برای زیرپوشش بردن منازل روستایی در برابر حوادثی همچون زلزله است.

سرپرست معاونت بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در ادامه با بیان اینکه امروزه در بسیاری از کشورهای جهان ، منازل روستایی در برابر حوادث بیمه هستند افزود: با وجود زلزله خیز بودن کشور ، بیمه مسکن روستایی در کشور در ابتدای راه است.

وی گفت: بسیاری از خسارت های وارده به خانه های روستایی از سوی شرکت های بیمه قابل پرداخت است از سویی دولت نیز در موقع بروز حوادث قهری کمتر با مشکل جبران خسارات وارده رو به رو می شود.

بر اساس سرشماری مسکن شهری و روستایی سال 1392 ، حدود 210هزار واحد مسکن روستایی در خوزستان وجود دارد ولی از تعداد خانه های فرسوده و غیرمقاوم آمار دقیقی در دست نیست.

گفته می شود حدود 60درصد روستاهای خوزستان در برابر زلزله آسیب پذیر هستند.

حدود 1.2میلیون نفر از جمعیت 4.7میلیون نفری خوزستان در حدود چهار هزار روستا و آبادی ساکن هستند. 

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان متولی نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی ، اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر25هزار نفری استان و تامین مسکن مناسب برای خانوارهای بی سرپناه شهری و روستایی است. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار