تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۶۹۹۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
27مرکز مشکلات یادگیری دانش آموزان در خوزستان فعالیت دارند
27مرکز مشکلات ویژه یادگیری دانش آموزان در خوزستان وجود دارد که وظیفه برطرف کردن اختلالات یادگیری دانش آموزان را برعهده دارند
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: 27مرکز مشکلات ویژه یادگیری دانش آموزان در خوزستان وجود دارد که وظیفه برطرف کردن اختلالات یادگیری دانش آموزان را برعهده دارند.

علی ممبینی روز دوشنبه بیان کرد: 135 کارشناس تخصصی در این مراکز فعالیت دارند و تاسیس 13 مرکز دیگر در خوزستان در برنامه کاری آموزش و پرورش است.

وی گفت: در سال تحصیلی 97-96 بالغ بر 2 هزار و 400 دانش آموز ابتدایی در سراسر خوزستان به مراکز مشکلات ویژه یادگیری ارجاع داده شدند که مشکلات یادگیری این دانش آموزان پس از انجام روند درمانی برطرف شد و دانش آموزان ادامه سال تحصیلی را بدون مشکل سپری کردند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان اینکه مراکز مشکلات ویژه یادگیری از سال 1376 کار خود را در سراسر کشور آغاز کردند، توضیح داد: شناسایی دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری و استفاده از روش های تشخیصی و درمانی برای برطرف ساختن این مشکلات ویژه از جمله مهمترین اهداف فعالیت این مراکز است.

ممبینی گفت: دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری بیشتر در دروسی مثل دیکته، ریاضی، فارسی و مهارت تمرکز و توجه مشکل دارند و این دانش آموزان از نظر بهره هوشی هیچ مشکلی ندارند.

وی در عین حال با اشاره به ساز و کار ارجاع دانش آموزان به این مراکز افزود: در صورتی که دانش آموزان پایه های اول تا ششم ابتدایی در طول سال تحصیلی هرگونه اختلال یا مشکل ویژه یادگیری را نشان دهند در مرحله نخست به تشخیص آموزگار خود به یکی از مراکز ویژه یادگیری ارجاع، و در مرحله بعدی کارشناسان تخصصی حاضر در مرکز در روش های درمانی نسبت به رفع اختلال یادگیری اقدام ، و در نهایت پس از انجام مداخله از دانش آموزان آزمون گرفته خواهد شد و در صورت برطرف شدن مشکل نتیجه به آموزگار مربوطه گزارش خواهد شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار