تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۱۶۹۹۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر هیات اسکیت خوزستان:
آموزش و پرورش نقش تعیین کننده ای در رونق اسکیت دارد
دبیر هیات اسکیت خوزستان گفت: فعالیت این هیات توجه به رده های پایه است و آموزش و پرورش نقش تعیین کننده ای در رونق این رشته ورزشی دارد.

علی آریان نژاد روز دوشنبه با اشاره به وجود 6 پیست سالنی و روباز در اهواز که در رده های سنی پایه دختران و پسران مشغول به فعالیت هستند افزود: از مهمترین اهداف ما توجه به رده های پایه است که برنامه ریزی منسجم و خوبی در این خصوص انجام شده و سعی می کنیم با هماهنگی آموزش و پرورش این رشته را در مدارس گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون کمپ های استعدادیابی هیات در خوزستان فعال هستند بیان کرد: این موضوع باعث می شود که استعدادهای درخشان خوزستان در این رشته به خوبی شناسایی شده و به چرخه این رشته اضافه شوند. 

وی بخش آموزش را مهمترین اولویت هیات اسکیت خوزستان دانست و گفت: برای افرادی که به تازگی با این رشته آشنا شده و یا در مرحله مقدماتی هستند کلاس آموزشی خوبی در قالب طرح اوقات فراغت تابستانه برگزار کردیم که چهره های جدیدی را شناسایی شدند.

وی ادامه داد:همچنین با تعطیلی مدارس مسابقات نونهالان و نوجوانان خوزستان برگزار و بهترین ها به مسابقات کشوری اعزام شدند.

دبیر هیات اسکیت خوزستان گفت: فصل تابستان به دلیل تعطیلی مدارس بهترین فرصت برای رونق ورزش اسکیت است و خانواده ها استقبال خوبی از این رشته دارند.

وی بیان کرد: هیات اسکیت خوزستان در سال 88 در رده سی ام کشور قرار داشت که به دلیل آموزش های فراوان در این مدت ، علاوه بر اینکه ورزشکاران خوبی به تیم های ملی معرفی کردیم اکنون در بین 10 استان برتر کشور هستیم.

آریان نژاد با بیان اینکه برای نخستین بار یک ورزشکار خوزستان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در شهر تاموان کره جنوبی به عضویت تیم ملی درآمد افزود: تاکنون بازیکنان زیادی در اردوهای تیم های ملی حضور داشتند اما تاکنون بازیکنی از خوزستان عضو تیم ملی نداشتیم که خانم نگین شیخی این افتخار بزرگ را برای خوزستان کسب کرد.

وی ادامه داد: در آخرین رکوردگیری صورت گرفته در آکادمی اسکیت مجموعه ورزشی آزادی تهران در ماده های 100 متر سرعت و وان لپ 400متر (یک دور) نگین شیخی از خوزستان با رکوردهای 11 ثانیه و 520 صدم ثانیه و 36 ثانیه و 800 صدم ثانیه مقام نخست را از آن خود کرد؛ همچنین در ماده 500 متر با زمان 50 ثانیه و 300 صدم ثانیه به مقام دوم رسید و عضو تیم ملی شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار