تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۶۹۹۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی آبادان:
مالکیت و حاکمیت شهرک‌های صنعتی آبادان به سازمان منطقه آزاد اروند سپرده شود
رئیس اتاق بازرگانی آبادان گفت: وضعیت شهرک‌های صنعتی آبادان از نظر توجه به زیرساخت‌ها و ارائه خدمات به تولیدکنندگان بسیار نامطلوب است و خواستاراعمال ماکیت و حاکمیت تام سازمان منطقه آزاد اروند بر این شهرک‌ها هستیم.

مسعود خیاط زاده  امروز اظهار کرد: وضعیت شهرک‌های صنعتی آبادان از نظر توجه به زیرساخت‌ها و ارائه خدمات به تولیدکنندگان بسیار نامطلوب است و خواستاراعمال ماکیت و حاکمیت تام سازمان منطقه آزاد اروند بر این شهرک‌ها هستیم که این موضوع مورد استقبال معاونت اقتصادی رئیس جمهور واقع شد.

وی در خصوص رویه فعلی دولت در اخذ ارز حاصل از صادرات گفت: دولت در روند بازاریابی و صادرات کالاهای غیر نفتی، کمترین تسهیلات را در اختیار بخش خصوصی می‌گذارد و حتی مشوق‌هایی نظیر جوایز صادراتی را حذف کرده اما انتظار دارد که ارز حاصل از تلاش فعالان اقتصادی و بازرگانان را به نرخ دولتی خریداری کند که ادامه این وضع دقیقا تیشه به ریشه‌ تولید و اشتغال است.

عضو شورای راهبردی اقتصادی منطقه آزاد اروند بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم دولت موضوع ارزآوری از صادرات را فقط در بخش کالاهای نفتی و پتروشیمی اعمال کند و اجازه دهد بخش خصوصی با ارزآوری خود چرخ تولید کالاهای غیرنفتی را بچرخاند تا از گردنه رقابت با کشورهای رقیب در بازارهای مشترک نظیرعراق خارج نشویم. ضمن اینکه پیشنهاد می‌کنم ارز حاصله در بانک نگهداری شده تا فعالان اقتصادی در فعالیت‌های بعدی مشکلی در تهیه ارز مورد نیاز خود و احیانا تهیه از طریق بازار آزاد نداشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی آبادان ضمن ابراز خرسندی از فعالیت دوباره‌ صرافی‌های رسمی گفت: خوشبختانه طبق اعلام معاون اقتصادی ریاست جمهوری؛ قرار شده که به‌زودی فعالیت صرافی‌ها با هدف حذف واسطه گری و دلالی ارز؛ از سر گرفته شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار