تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۶۹۹۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون دانشکده علوم پزشکی علوم پزشکی آبادان خبر داد:
اضافه شدن گروه علمی پیراپزشکی به دانشکده علوم پزشکی آبادان
معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی علوم پزشکی آبادان از اضافه شدن گروه علمی پیراپزشکی به این دانشکده خبر داد.

محمد نوری گفت: به منظور توسعه زیرساخت‌های آموزشی دانشکده علوم پزشکی آبادان، مجوز گروه علمی پیراپزشکی از شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دریافت شد.

وی با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی آبادان پیشتر موفق به دریافت مجوز پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم آزمایشگاهی، فناوری سلامت، کتابداری، هوشبری و اتاق عمل شده بود، افزود: در راستای حرکت به سمت دانشگاه شدن، توانستیم مجوز رسمی گروه علمی پیراپزشکی را نیز دریافت کنیم.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: با دریافت این مجوز تعداد گروه‌های علمی رسمی دانشکده علوم پزشکی آبادان به ۴گروه رسید که این اتفاق می‌تواند زمینه‌ساز تبدیل شدن این دانشکده به دانشگاه باشد.

نوری از مزیت‌های اخذ گروه علمی جدید برای دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت و تصریح کرد: این رویداد زمینه جذب هیات علمی، توسعه رشته‌های گروه به سمت تحصیلات تکمیلی و امکان توسعه زیرساخت‌های پژوهشی را فراهم می کند.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر اینکه گروه‌های علمی مصوب زیرساخت‌های اصلی هر دانشگاه هستند، گفت: برای نیم سال اول تحصیلی ۹۷-۹۸ دانشکده علوم پزشکی آبادان ۲۰ دانشجو را در رشته مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار پذیرش می‌کند که با این اتفاق گروه علمی بهداشت نیز به گروه‌های علمی این دانشکده اضافه می شود.

نوری افزود: در زمان حاضر گروه‌های علمی دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل گروه پرستاری، علوم پایه، علوم بالین، پزشکی و پیراپزشکی هستند که گروه‌های علوم پایه و علوم بالین سال گذشته به دانشکده اضافه شدند.

وی عنوان کرد: در شرایطی که توسعه دانشگاه‌های سراسر کشور به سختی انجام می‌شود و قوانین نظارتی بر آن به نسبت گذشته تغییر کرده است، افزایش این گروه‌های جدید نشان از کیفیت بالای آموزش در دانشکده علوم پزشکی آبادان است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار