تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۷۰۰۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده انتظامی خوزستان:
نقش رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی بی‌بدیل است
نقش رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی بی‌بدیل استفرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه نقش رسانه ها در کاهش آسیب های اجتماعی بی بدیل است ،گفت: نیروی انتظامی بدون همکاری و تعامل با رسانه ها نمی تواند در اجرای ماموریت های خود موفقیتی حاصل کند.

سردار حیدر عباس زاده روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و خبرنگاران و عکاسان فقید خوزستان بر تعامل هرچه بیشتر نیروی انتظامی با رسانه ها تاکید کرد و افزود:جامعه محوری و مردم سالاری دینی در جامعه که رکن اساسی آن اطلاع رسانی است در اولویت کار نیروی انتظامی خوزستان بوده و تلاش برای افزایش تعامل با رسانه ها در دستور کار است.

فرمانده انتظامی خوزستان یکی از راه های موثر در ارتقای امنیت خوزستان را تعامل با رسانه ها برشمرد و گفت: اگر موضوعاتی که خدشه به امنیت خوزستان وارد می کند را به موقع اطلاع رسانی کنیم در ارتقای احساس امنیت در جامعه و آرامش مردم موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: بسیاری از تبلیغات منفی دشمنان نظام و سایت های ضد انقلاب در راستای همین اتفاقات است که باید با اطلاع رسانی دقیق و صحیح این توطئه ها را خنثی کنیم.

** مردم به 195 فراخوان دشمن برای تجمع نه گفتند

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: بحث تورم و گرانی و شرایط خاص اقتصادی کشور باعث شده دشمنان تجمعاتی از جمله در خوزستان مدیریت کنند اما در استان حدود 195 فراخوان برای تجمع انجام شد که با هوشمندی مردم و همراهی رسانه این توطئه ها خنثی شد.

وی ادامه داد: درهشت روز گذشته نیروی انتظامی در آماده باش کامل بوده و به خوبی توانست اجتماعات اعتراضی را مدیریت کند.

وی افزود: اگرچه سایت های ضد انقلاب در خارج کشور ضد انقلاب اسلامی تبلیغ می کنند اما در خوزستان غیر از این سایت ها، سایت هایی هستند که فعالیت گسترده در حوزه های امنیتی دارند.

سردار عباس زاده گفت: از اسفند پارسال تا پایان تیر امسال حدود 20 فقره آتش سوزی بانک ها و عابر بانک ها در خوزستان رخ داده که این کار پیچیده را گروه های ضد انقلاب تدارک دیده بودند.

وی ادامه داد: پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی خوزستان با اقدامات لازم، افراد مورد نظر را شناسایی کرده و در یک عملیات منسجم همه عاملان این آتش سوزی ها دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: رسانه ها در کاهش جرایم‌ و آسیب های اجتماعی در کنار پلیس می توانند نقش موثری در جامعه ایفا کنند چرا که کنترل آسیب های اجتماعی در حوزه سخت افزاری کار بسیار پیچیده و دشواری است.

وی بیان کرد: آمار اعتیاد در کشور بالا است چرا که از پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان برنامه های ویژه و گسترده ای را برای افزایش میزان اعتیاد در دستور کار داشته اند.

سردار عباس زاده گفت: در یک سال گذشته در بحث کشفیات مواد مخدر در خوزستان در یک دوره 140روزه ، مقدار پنج تن و 229 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که 70 کیلوگرم آن هرویین بوده است.

وی افزود: کشفیات مواد مخدر در خوزستان در مقایسه با مدت مشابه پیش از آن حدود 139 درصد افزایش یافته و ‌در‌ جمع آوری خرده فروشان نیز ارتقای خوبی صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: رسانه ها با اطلاع رسانی و ارایه عملکرد مثبت دستگاه های برقراری نظم و امنیت عمومی می توانند فعالیت بیشتری داشته باشند چرا که جایگاه رسانه در جامعه بالا بوده و در افزایش سطح امیدواری مردم تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: در بحث فرهنگ ترافیک اقدامات خوبی از سوی رسانه ها صورت گرفته که تاثیر آن کاهش چشمگیر میزان تلفات جاده ای در یک سال گذشته بوده است.

سردار عباس زاده بیان کرد:در 140 روزگذشته در حوزه جرایم خشن و سخت در خوزستان 32 درصد کاهش داشتیم و این درحالی است که در 10 سال گذشته با افزایش این میزان جرایم روبه رو بودیم.

وی ادامه داد:بهسازی کلی ساختمان کلانتری ها در خوزستان و توجه به ناوگان خودرویی از اقدامات خوبی بوده که در یک سال گذشته صورت‌ گرفته است.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: یکی از موضوعات نگران کننده ما در سال های اخیر تیراندازی ها در آیین های شادی و عزا در خوزستان بوده که به همت پلیس و مردم شریف خوزستان 37 درصد در این خصوص کاهش و 97 درصد از ابتدای سال تاکنون کشف سلاح داشته ایم.

وی با بیان این که هیچ تیراندازی در سطح خوزستان از چشم پلیس پنهان نمی ماند، افزود: در این خصوص یک پایگاه اطلاعاتی و‌عملیاتی مخصوص تیراندازی ها در اهواز تشکیل شده که تاثیر بالایی در شناسایی و کاهش تیراندازی ها دارد.

سردارعباس زاده با بیان این که معدل کشفیات درخوزستان در10 سال گذشته 62 درصد بوده گفت: در حوزه سرقت با وجود تلاش صورت گرفته موفق به کاهش نبوده ایم اما در‌ کشفیات 91 درصد کشف داشته ایم.

وی افزود: یکی از مسایلی که در ماه های اخیر تلاش ویژه ای در آن داشته ایم، جمع آوری سلاح و مهمات غیرمجاز بوده که تاکنون بیش از 500 قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف و ضبط شده است.

فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: همچنین از اقدامات موثر دیگر در حوزه کاهش جرایم‌، اشرافیت نیروی انتظامی بر اراذل و اوباش و شناسایی و تشکیل پرونده برای آنها بوده و کوچکترین تحرک و خلاف آنها به سرعت پیگیری می شود.

وی افزود: خوزستان استان پرجمعیت و مهمان پذیری است و موقعیت خاصی در کشور دارد که تردد جاده ای در آن بالا است که با تلاش صورت گرفته تلفات جاده ای کاهش چشمگیری داشته و رتبه نخست را در اختیار داریم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار