تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۱۷۰۰۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان:
منطقه آزاد اروند دام زنده از استرالیا وارد می کند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استانداری خوزستان گفت: منطقه آزاد اروند به زودی واردات دام زنده از کشور استرالیا را آغاز می کند.

سیدعلی بحرینی مقدم روز سه شنبه در نشست کارگروه ستاد تنظیم بازار منطقه آزاد اروند در سالن اجتماعات این منطقه افزود:با وارد شدن دام زنده ضمن ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و ارزآوری پس از صادرات گوشت به عراق به وجود می آید.

وی در ادامه گفت: سازمان منطقه آزاد اروند نقش موثری در تنظیم بازارهای آبادان، خرمشهر و استان خوزستان دارد.

وی افزود:با توجه به انحصاری بودن برخی از کالاها نظیر لوازم خانگی و الکترونیکی توسط افراد در مرکز کشور، در این شرایط خاص منطقه آزاد اروند نقش ملی خوبی می تواند بازی کند.

وی بیان کرد: طبق ماده 88 قانون نظام صنفی، مدیریت تنظیم بازار به منطقه آزاد داده شده و فرمانداری ها می توانند یاری دهنده منطقه آزاد باشند، اما بنا به حساسیت در شورای تامین خوزستان مصوب شده قرارگاه های عملیاتی تنظیم بازار در فرمانداری ها داشته باشیم.

بحرینی مقدم افزود: امید است فرمانداری ها با بسیج امکانات خود ، بتوانند نظارت کافی در سطح بازارها داشته باشند و اقلام یارانه ای و کالاهای اساسی در چارچوب قیمت مشخص شده توزیع و عرضه شود.

وی گفت: با یک کارکارشناسی می توان از ظرفیت های تعاونی های مرزنشینان در مناطق آزاد استفاده کرد و انحصار کالای خانگی را که در دست برخی از افراد در مرکز کشور است خارج کرد. 

حذف روادید و ورود اتباع خارجی در منطقه آزاد اروند تحول بزرگ بنیادی در منطقه و استان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استانداری خوزستان، حذف روادید و ورود اتباع خارجی در منطقه آزاد اروند را تحول بزرگ بنیادی در منطقه ، استان و کشور بیان کرد و گفت: حذف روادید و ورود اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند علاوه بر رونق اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر در ارزآوری نیز موثر است.

بحرینی مقدم ارزآوری ناشی از صادرات غیر نفتی و ورود اتباع خارجی را مهم بیان کرد و افزود:ارزآوری از طریق صنعت گردشگری در بخش های مختلف می تواند در اقتصاد کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی میزان صادرات غیر نفتی به کشور عراق در پارسال را 6.8 میلیارد دلار بیان کرد و گفت: این در حالی است که واردات به کشور فقط 80 میلیون دلار بوده و تراز 100 درصدی مثبت را نشان می دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استانداری خوزستان، با بیان اینکه بازار عراق را نباید از دست بدهیم، ادامه داد: باید با کار کارشناسی بازار عراق را تحلیل کرد و سبد کالاهای صادراتی مورد نیاز کشور عراق را تنوع بخشید.

بحرینی مقدم، افزود: با وجود اینکه در سال 97 درآمد بسیار خوب منابع دولتی از ارز چهار هزار و 200 تومانی در تامین کالاهای اساسی داشتیم ، اما نبود هماهنگی و بی نظمی باعث ایجاد التهاب در بازار شد که بسته جدید دولت که ابلاغ شد تاثیر خود را در بازار خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: انتظار داریم که بر سامانه توزیع عرضه کالاهای اساسی نظارت جدیدتری صورت گیرد لذا وظیفه ما بسیار حساس و خطیر است چون ارز یارانه ای به آن تعلق می گیرد و یک تفاوت فاحشی با بازار ثانوی ارز دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استانداری خوزستان، با بیان اینکه وظیفه ما حذف واسطه ها و مقابله با قاچاق و هزینه های سربار کالاهای اساسی است، افزود: صیانت و حفاظت از یارانه ارزی وظیفه ما است و باید با همان قیمت به دست مصرف کننده برسانیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این نشست گفت: در خرمشهر هیچ کمبود کالایی از جمله گوشت و مرغ وجود ندارد اما ماهی به لحاظ فصل ممنوعیت صید برخی از گونه ها، ممکن است عرضه با تنوع قیمتی رو به رو شود.

ولی اله حیاتی در ادامه افزود:ورود اتباع کشور عراق به بازارهای آبادان، خرمشهر و حتی استان خوزستان یک فرصت است و باید از این فرصت استفاده بهینه کرد.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند نیز گفت: به منظور تنظیم بازار و برطرف شدن دغدغه مردم آبادان و خرمشهر برای سه قلم کالا محدودیت خروج از مرز را تعیین کردیم و به محض تنظیم شدن بازار مجدد رفع ممنوعیت می شود.

سیدعلی موسوی، افزود: دولت برای تنظیم بازار پارامترهایی را برای حمایت از تولید داخلی درنظر گرفته است که هم اکنون واردات یکهزار و 400 کالا ممنوع است.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: با وجود اینکه بازارها در کشور با مشکل و بی‌رونقی روبه رو هستند اما بازارهای منطقه آزاد اروند از وضعیت مناسبی برخوردار است.

وی گفت: در چند روز گذشته چهار هزار مورد بازرسی از بازارهای آبادان و خرمشهر برای جلوگیری از تخلف صورت گرفته است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان نیز در این نشست کاهش هزینه تولید، توزیع و حمل و نقل در شهرهای آبادان و خرمشهر در منطقه آزاد اروند را از خواسته های به حق مردم این شهرها بیان کرد و گفت: مردم باید از مزایای منطقه آزاد اروند با توجه به دسترسی به آبهای آزاد و منطقه آزاد بهره مند شوند.

بیژن ربیعی افزود: اگر نرخ گذاری و تسهیلات شهری در حمل و نقل در نظر گرفته شود می تواند در کاهش قیمت کالا موثر واقع شود.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
این خبر خیلی خوبی یه

تا چهار تا دامدار و قصاب و دلال اینهمه به مردم اجحاف نکنن

حاضریم بره استرالیایی وارداتی بخوریم اما آب به آسیاب این قصاب های نامرد نریزیم که گوشت بره را تا 65 هزار تومن زیاد کردن نامردا
:
:
:
آخرین اخبار