تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۷۰۰۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان امسال رشد قابل توجهی درکسب رتبه زیر هزار کنکور نداشت
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: کمک ها و حمایت ها از آموزش و پرورش خوزستان در کنکور امسال مثل پارسال نبود و این موضوع باعث شد که امسال درکسب رتبه های زیر هزار رشد قابل توجهی نداشته باشیم.

جمشید کمایی افزود:در کنکور سال 95 رتبه های زیر هزار کشوری در خوزستان 51 نفر بود که این رقم در سال 96 به 148 نفر رسید.

وی بیان کرد: این در حالی است که در کنکور 97 بر اساس اطلاعات اولیه جمع آوری شده در خوزستان تعداد رتبه های زیر هزار 170 نفر است که البته این تعداد هنوز تاییدیه سازمان سنجش را دریافت نکرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: دلایلی همچون حمایت نکردن و کمک نکردن به آموزش و پرورش در بحث کنکور و نیز حمایت نکردن خانواده های کم برخوردار از فرزندان خود برای حضور در کنکور، در رشد نیافتن قابل توجه کسب رتبه های زیر هزار کنکور 97 در خوزستان دخالت دارد.

کمایی بیان کرد: همچنین جمعیت زیادی از دانش آموزان خوزستان در مناطق محروم هستند و امکان استفاده از کلاس کنکور را ندارند و تنها با آنچه که در مدرسه آموخته اند در کنکور شرکت می کنند.

وی ادامه داد: در اهواز نیز جمعیت حاشیه نشینی بسیار بالا است و تعداد زیادی از دانش آموزان آن در مناطق حاشیه زندگی می کنند و بیشتر خانواده های این دانش آموزان امکان حمایت دانش آموزان خود را برای آمادگی در کنکور را ندارند و مدارس این مناطق نیز چندان توانمند نیستند.

** 17 منطقه آموزشی خوزستان محروم هستند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: 17 منطقه از 40 منطقه آموزشی خوزستان محروم هستند و 12 منطقه آموزشی خوزستان نیز محروم و مرزی هستند که امکان توانمند سازی دانش اموزان برای حضور در کنکور را ندارند.

کمایی گفت: با وجود تمام کمبودهایی که در خوزستان وجود دارد معلم ها برای کنکور 97 با کمترین امکانات در قالب خیرین آموزشی کلاس های کنکور برگزار کردند.

** رشد 2 برابری رتبه های 2رقمی در کنکور 97 در خوزستان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تعداد رتبه های 2 رقمی کسب شده در کنکور 97 در خوزستان نسبت به کنکور پارسال رشد 2 برابری داشته و از پنج نفر 10 نفر رسیده است.

وی افزود:در رتبه های 2 رقمی که در خوزستان کسب شده رتبه های همچون 11،12،15 و 22 به دست آمد که در مناطق محروم نیز رتبه 2 رقمی وجود دارد به عنوان مثال امسال در ایذه رتبه 12 نیزکسب شده است.

کمایی گفت: در برخی مناطق محروم خوزستان نیز مثل صیدون و روستاهای شوشتر در کنکور امسال آمار رتبه زیر هزار بالا بوده است.

** کسب رتبه های زیرهزار درکنکور هدف آموزش و پرورش خوزستان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در رتبه های زیر هزار امکان انتخاب رشته در دانشگاه های معتبر و سطح بالای کشور وجود دارد به همین منظور سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای کسب رتبه های زیر هزار، هدف آموزش و پرورش است.

کمایی افزود:زیرساخت ها و شرایط آموزشی در خوزستان برای برنامه ریزی و آموزش دانش آموزان برای کسب رتبه های تک رقمی و 2 رقمی وجود ندارد.

وی ادامه داد: جمعیت دانش آموزی خوزستان بسیار بالا است و از نظر امکانات و زیرساخت آموزشی مشکلات زیادی وجود دارد که برای ارتقای کیفی آموزش در خوزستان نیاز به حمایت است.

** ایجاد 34 پایگاه انتخاب رشته درخوزستان

کمایی در ادامه بیان کرد: 34 پایگاه انتخاب رشته توسط آموزش و پرورش در خوزستان راه اندازی شده که به تازه ترین نرم افزارهای انتخاب رشته و آموزشی مجهز هستند و مشاوران مستقر در این پایگاه ها به قبول شدگان کنکور برای داشتن انتخاب رشته بهتر و ورود به رشته و دانشگاه های سطح بالای کشور کمک می کنند.

** جایگاه خانواده ها در کسب رتبه های تک رقمی و 2 رقمی در کنکور

استاندار خوزستان بیان کرد: کسب رتبه های تک رقمی و 2 رقمی در کنکور به تلاش و حساسیت خانواده ها و دانش آموزان مربوط است.

غلامرضا شریعتی گفت: دولت نمی تواند در بحث کنکور به صورت موردی به عنوان مثال در بخش تک رقمی ورود کند و امکان سرمایه گذاری در این بخش را ندارد.

وی افزود: دولت در بخش هایی که فراوانی بیشتری از دانش آموزان امکان کسب رتبه را دارند مثل رتبه های زیر هزار ورود، و برنامه ریزی و سرمایه گذاری انجام می دهد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
زیر هزار شده هدف!!
شهرهای محروم استانهای کرمان و خراسان جنوبی رتبه های تکرقمی بیرون میدهند، بعد هدف ما شده زیر 1000!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
1
رتبه کنکور هدفتان شده؟
معیار پیشرفت استانه؟
برای قبلی ها چه کردید که برای اینها بکنید؟
فقط رتبه بیارن که شما پاداش بگیرید؟
:
:
:
آخرین اخبار