تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۷۰۰۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با ابلاغ جهانگیری؛
فهرست کالاهای مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی اعلام شد
فهرست کالاهای مشمول دریافت ارز دولتی به استناد مصوبه روز چهارشنبه هفته گذشته هیأت وزیران از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

اسحاق جهانگیری به استناد مصوبه روز چهارشنبه هیأت وزیران فهرست کالاهای مشمول ارز دولتی با نرخ ۴۲۰۰ تومان را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

فهرست کالاهای مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی اعلام شد

بر اساس مصوبه هیأت وزیران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است نسبت به تامین ارز کالاهای فهرست گروه یک (شامل کالاهای اساسی، ضروری، دارو و ملزومات و تجهیزات پزشکی اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به نرخ رسمی ارز اقدام کند.

بر اساس این مصوبه، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شد با همکاری وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به بازنگری و به روزرسانی فهرست کالاهای مذکور و اعلام آن به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

همچنین وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شدند کنترل و نظارت لازم را به منظور حصول اطمینان از توزیع کالاهای اساسی، ضروری، دارو و ملزومات و تجهیزات پزشکی وارد شده بر اساس فهرست پیوست که تایید شده به مهر دفتر هیات دولت است، بر مبنای نرخ رسمی از زمان ورود کالا تا عرضه آن در شبکه خُرده فروشی (مراحل تامین، پخش، توزیع و رسیدن به دست مصرف کننده) به عمل آورند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار