تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۷۰۰۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر خانه مطبوعات خوزستان :
استانداری خوزستان برای تأمین مسکن خبرنگاران ورود کند
مدیر خانه مطبوعات خوزستان گفت: تمایل داریم که کمک‌های کلان بگیریم، مثلاً استانداری خوزستان برای تأمین مسکن خبرنگاران ورود کند و یا در بحث بیمه مشکل خبرنگاران را حل کند.

هفدهم مرداد ماه یا روز خبرنگار فرصت خوبی برای بررسی عملکرد وظایف خانه مطبوعات است، خانه‌ای که در ماده یک آن و بیان اهدافش «کمک به ارتقای کمی و کیفی مطبوعات محلی» به‌عنوان یکی از اصول مطرح شده است.

هرچند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و استاندار خوزستان از خانه مطبوعات حمایت و اعضای هیئت رئیسه در اولین جلسه خود پس از انتخاب، رضا علیجانی را به‌عنوان مدیر خانه مطبوعات انتخاب کردند اما برخی از خبرنگاران معتقدند که خانه مطبوعات خوزستان نتوانسته از پس وظایف خود که در اساسنامه خانه مطبوعات آمده، برآید.

به منظور بررسی عملکرد خانه مطبوعات به سراغ رضا علیجانی، مدیر این خانه آمدیم تا او درباره عملکرد خانه مطبوعات خوزستان در حوزه ایجاد تعاونی‌ها، فعالیت در 3 حیطه مختلف و برگزار نشدن جشنواره‌های مطبوعاتی در خوزستان توضیحاتی ارائه دهد.

استانداری خوزستان برای تأمین مسکن خبرنگاران ورود کند

اکثر کارهای خانه مطبوعات بر عهده‌ کمیته‌ها است

رضا علیجانی صبح امروز اظهار کرد: تنها شغل دولتی من، مدیریت روابط عمومی سازمان آب و برق است و فعالیت بنده به‌عنوان مدیر خانه مطبوعات و رئیس هیئت گلف جزو شغل‌های غیردولتی و غیرانتفاعی است و منافاتی هم با یکدیگر ندارند.

مدیر خانه مطبوعات خوزستان با بیان اینکه من بیش از 20 سال سابقه مطبوعاتی دارم، می‌افزاید: در خانه مطبوعات زحمت کارها بر عهده هیئت مدیره و کمیته‌ها است و بنده بیشتر نقش پشتیبانی را دارم و براساس اساسنامه بار بسیاری از کارها بر دوش کمیته‌ها سپرده شد.

وی بیان می‌کند: در زمان اداری که معمولاً باید کارهای سازمان آب و برق ار انجام دهم و معمولاً بعد از ظهرها و خارج از تایم اداری به فعالیت‌های دیگرم می‌پردازم. مثلاً هیئت گلف فعالیت فصلی دارد و بیشتر فعالیت‌ها در نیمه دوم سال است که در این هیئت هم بیشتر کارها را دبیر انجام می‌دهد.

یک ریال بابت خانه مطبوعات پول نگرفتم

مدیر خانه مطبوعات خوزستان عنوان می‌کند: تاکنون یک ریال بابت مدیریت خانه مطبوعات و ریاست هیئت گلف حقوق نگرفتم و خودم هم نخواستم که حقوقی بگیرم.

وی می‌گوید: چه در دوره استانداری مقتدایی و چه در دوره فعلی، خانه مطبوعات جلساتی را با مدیران ارشد خوزستان برگزار کردیم. برخی از دستگاه‌های دولتی علاقه‌مند هستند که خودشان با خبرنگاران ارتباط بگیرند و با ما همکاری نمی‌کنند و فقط دو نهاد هستند که در این حوزه با ما همکاری می‌کنند.

خدمات تفریحی – رفاهی به جای هدایای نقدی

علیجانی با بیان اینکه اداره کل ارشاد خوزستان و استانداری هم برای امسال وعده دادند، می‌افزاید: استاندار به چند اداره کل دستور همکاری دادند ولی امسال ما به کسی هدیه نقدی نمی‌دهیم و این هدایا در قالب سفرهای تفریحی و زیارتی یا امکانات رفاهی پرداخت می‌شود.

وی بیان می‌کند: ما ترجیح می‌دهیم به جای هدایای نقدی هدایا را در قالب بیمه‌های تکمیلی و یا بیمه خبرنگاران استفاده کنند و یا حتی می‌توان آنها را صرف آموزش‌های حرفه‌ای کرد.

استانداری برای تأمین مسکن خبرنگاران ورود کند

مدیر خانه مطبوعات خوزستان عنوان می‌کند: سازمان آب و برق از گذشته برای بزرگداشت روز خبرنگار کمک می‌کرد. تمایل داریم که کمک‌های کلان بگیریم، مثلاً استانداری خوزستان برای تأمین مسکن خبرنگاران ورود کند و یا در بحث بیمه مشکل خبرنگاران را حل کند.

وی می‌گوید: در حوزه میراث فرهنگی برای آموزش خبرنگار تخصصی با مدیرکل سابق میراث فرهنگی تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم اما متأسفانه علی‌رغم همه پیگیری‌ها، میراث فرهنگی وقتی برای این کار اختصاص نداد. در حوزه انرژی مهرماه امسال برنامه‌ای با دانشگاه آب و برق برگزار می‌کنیم. در بحث‌های محیط زیست و میراث فرهنگی هم برنامه‌های آموزشی را دنبال می‌کنیم.

جشنواره‌های مطبوعاتی در آینده به‌صورت فصلی برگزار می‌شود

علیجانی می‌افزاید: عموماً برنامه‌های ما برای خبرنگاران مبتدی بوده و تاکنون برای خبرنگاران حرفه‌ای دوره‌ای برگزار نکردیم ولی با معاونت آموزشی وزارت ارشاد مذاکراتی کردیم که امیدواریم بتوانیم با همکاری این وزارت خانه دوره‌های حرفه‌ای با اساتید درجه یک کشوری برگزار کنیم.

وی بیان می‌کند: با اداره کل ارشاد خوزستان و استانداری خوزستان برای برگزاری جشنواره هماهنگی‌هایی کردیم و منتظر هستیم که این جشنواره‌ها را به صورت فصلی برگزار می‌کنیم ولی نبود جشنواره در 3 سال گذشته محسوس بوده است.

مدیر خانه مطبوعات خوزستان درباره نبود تعاونی‌های مسکن، اعتباری و مصرف عنوان می‌کند: در گذشته تعاونی مسکن وجود داشت و تا زمانی که آن تعاونی منحل نشود، نمی‌توانیم تعاونی جدید ایجاد کنیم و حتی پیگیر زمین در مناطق مختلف بودیم. برای ایجاد تعاونی مسکن مشکلات قانونی وجود دارد که به دنبال حل آنها هستیم.
مرجع / فـارس
برچسب ها: رضا علیجانی
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
مگه استانداری واسه کارمندای خودش تونسته تامین مسکن بکنه؟
جای تشکر داره که استانداری پروژه تامین مسکن مدیران استان رو با قدرت پیگیری میکنه.
مچکریم
:
:
:
آخرین اخبار