تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۷۰۰۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خادمی در موافقت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
جوانان دهه شصتی بیکار بودند، دهه هفتادی‌ها هم اضافه شدند
جوانان دهه شصتی بیکار بودند، دهه هفتادی‌ها هم اضافه شدندعضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تعاونی‌های شهرهای کوچک تعطیل شده‌اند، گفت: ما وزیر کارگر نمی‌خواهیم وزیر مدیر می‌خواهیم.

هدایت‌الله خادمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 17 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در موافقت با استیضاح وی گفت: 40 سال است از انقلاب گذشته و اگر امام(ره) نبود و انقلاب صورت نمی گرفت من و شما خواب چنین پست هایی را نمی دیدیم پس باید به فکر خانواده های شهدا باشید.

سطح رفاه در زمان وزارت ربیعی پایین آمده است

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در ادامه با طرح پرسش هایی درباره عملکرد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: شما وزیر رفاه و کار و اجتماعی هستید اما معلوم نیست چه کار کرده اید که وضعیت بهتر نشده است البته هرکس در این سمت انتخاب می شود وضعیت را بدتر می کند و سطح رفاه را پایین آورده است.

وی در ادامه خطاب به ربیعی افزود: جوانان دهه شصتی بیکارند و دهه هفتادی ها هم به آن اضافه شده اند از این رو باید با ارائه اعداد و ارقام بفرمایید سطح رفاه مردم چقدر ارتقا پیدا کرده است در حالی که ما بین مردم هستیم و می بینیم چه وضعیتی را می گذارنند.

ریزش نیروها و تعطیلی کارخانه‌ها در زمان وزارت ربیعی

خادمی در ادامه با طرح این سوال که وزارت کار در حوزه کار و اشتغال چه اقداماتی داشته، عنوان کرد: جز ریزش نیروها و تعطیلی کارخانه ها اتفاقی نیفتاده است از این رو آنهایی که می گویند با تیم اقتصادی دولت کاری نداشته باشید باید بدانند همه فساد، بیکاری و افسردگی جوانان گردن هیأت دولت است.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه وضعیت اجتماعی مردم نیز در زمان وزارت ربیعی بدتر شده گفت: وزارت کار بسیار بزرگ شده و با تمامی امور کشور کار دارد و به پتروشیمی می گوید سوخت مجانی بگیرند و به صنایع فولاد و سیمان نیز راهکار می دهد.

وی در ادامه درباره تعاونی های شهرهای کوچک که همگی با تعطیلی مواجه شده اند، ابراز داشت: آقای وزیر شما می گویید کارگر هستید اما ما وزیر کارگر نمی خواهیم مدیر می‌خواهیم ضمن اینکه این موضوع که شما اصالتا برای کدام شهر هستید مهم نیست بلکه باید برای تمام کشور کار کنید.

اگر به استیضاح ربیعی رأی ندهیم در بیکاری و افسردگی جوانان شریک هستیم

خادمی در ادامه با بیان اینکه هنوز بیمه روستایی کارکردی ندارد خطاب به نمایندگان مجلس عنوان کرد: اگر به استیضاح رأی ندهیم یعنی وضع کشور عالی است و هیچ دولتی هیچ نقشی در ارتقا و سازندگی کشور ندارند؛ اگر به استیضاح رأی ندهید در بیکاری و افسردگی تمام جوانان شریک خواهیم بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون دولت ها بد عمل کرده اند و برخی دوستان مجلس هم اجازه استیضاح وزرای ناکارآمد را نمی دهند.
:
:
:
آخرین اخبار