تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۷۰۲۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پشت پرده مطب‌های بدون کارتخوان
این روزها، موضوع استفاده یا عدم استفاده از کارتخوان در مطب ها، دوباره پزشکان را وارد حاشیه کرده است که البته این موضوع، موافقان و مخالفان خودش را دارد.

در حالی که جامعه پزشکی همواره سوژه و خوراک خبری برای رسانه ها و البته شبکه های مجازی است، این بار، موضوع استفاده یا عدم استفاده از کارتخوان در مطب، آنها را وارد حاشیه ساخته است. این در حالی است که برخی از پزشکان که ناگفته نماند، مطب ندارند، موافق وجود کارتخوان در مطب هستند و برخی دیگر که مطب دارند، مخالف هستند. البته تعدادی از پزشکان مطب دار، هیچ مخالفتی با کارتخوان ندارند. از جمله، ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران است که در گفتگو با خبرنگار مهر، این موضوع را مطرح کرده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ الزامی برای استفاده از کارتخوان در مطب ها وجود ندارد، گفت: اجبار مطب ها به استفاده از کارتخوان، غیرقانونی است چون هیچ الزامی در این خصوص وجود ندارد که بخواهد پزشکان را ملزم به استفاده از کارتخوان در مطب کند.

خسرونیا با عنوان این مطلب که پزشکان می بایست بر اساس تعرفه ای که وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی اعلام کرده اند، از مردم پول بگیرند، افزود: آنچه مسلم است، جامعه پزشکی می بایست طبق ضوابط رفتار کند.

این متخصص داخلی با طرح این موضوع که تا چند دهه قبل مردم در مراجعه به مطب پزشک به جای پول، گردو و ماست و پنیر می دادند و پزشک هم آنها را قبول می کرد، ادامه داد: دلیلی ندارد که حتما کارتخوان در مطب باشد. البته من خودم دارم و معتقدم آنچه به نقع مردم است، می بایست انجام داد.

خسرونیا در خصوص امتناع پزشکان از وجود کارتخوان در مطب، گفت: تنها مشکل پیش رو، ترس از دارایی است. زیرا، آنها به حساب های خصوصی پزشکان سرکشی می کنند تا ببیند چقدر درآمد دارند و آن وقت مالیات خود را بگیرند. در حالی که این کار اصلا درست نیست، زیرا، امسال تعرفه ها با تورم بالا نرفته و آنها سایر هزینه های مطب را محاسبه نمی کنند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با بیان این مطلب که فقط کارگران و کارمندان مالیات واقعی را پرداخت می کنند، افزود: مگر سایر شغل های آزاد مالیات واقعی خود را پرداخت می کنند که دارایی به حساب های خصوصی پزشکان سرکشی می کند.

در همین حال، محمدحسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: استفاده از دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان نیاز به تصویب قانون ندارد، چرا که این امری بدیهی است که هر واحد فعال در حوزه درآمد و تجارت یا بازار که انتقال مالی دارند، باید برای شفافیت درآمدها از دستگاه کارتخوان استفاده کنند و این یک قانون است.

وی ادامه داد: اگر مسئولان برای اجرای این قانون دارای ضعف هستند نباید توپ را در بیان علل عدم استفاده از دستگاه کارتخوان در مطب‌ها به زمین دیگری بیندازند.

قربانی یادآورشد: بی‌تردید در تمام دنیا اعم‌ از توسعه‌یافته و توسعه‌نیافته برای اینکه شفافیت درآمد و وصول مالیات منطبق با واقعیات و درآمدها باشد، الزاما باید درآمد افراد در هر حوزه‌ای تعریف شده باشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تاکید کرد: هم‌اکنون پزشکان ما هم برای شفاف‌سازی در زمینه درآمدها از قانون مستثنی نیستند، ضمن اینکه جامعه پزشکی هم از این موضوع استقبال می‌کند، چرا که اگر این فضا روشن باشد، اخذ مالیات هم بر اساس درآمدها صورت می‌گیرد و هم شاید استفاده از دستگاه کارتخوان باعث شود که کمتر به پزشکان اجحاف شود.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
یک پزشک برای فرار از مالیات چه دلایل جالبی ارائه میکند.خوب برادر جان کارتخوان نمیزاری حاضری دستمزدت را پول خرد رایج مملکت بگیری؟؟
عبود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
0
0
پزشکا طفلکی ها بدبختن

ندارن مالیات بدهند دیگه

بهشون کمک کنین مردم

اینا محتاجند
بده در راه خدا به دکترا

خخخخخخخ؟؟؟؟!!!!
:
:
:
آخرین اخبار