تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۷۰۲۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان طلایه‌دار انجمن‌های ادبی
معاون مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران و دبیر کارگروه اجرای آیین‌نامه انجمن‌های ادبی در نشست هم‌اندیشی انجمن‌های ادبی خوزستان گفت: خوزستان طلایه‌دار انجمن‌های ادبی کشور است.
 
بهروز جلالی با ابراز خرسندی از حضور در جمع انجمن‌های ادبی زادگاهش خوزستان اظهار کرد: انجمن‌های ادبی خوزستان نخستین ایستگاه دیدار ما با انجمن‌های ادبی کشور است که با ثبت بیش از 70 انجمن‌ ادبی در سامانه امور انجمن‌های ادبی، بیشترین تعداد انجمن‌های ثبت شده در یک استان را دارا است. 
  
وی افزود: برخلاف سایر استان‌ها که بیشتر انجمن‌ها در مرکز استان متمرکزند، در خوزستان شاهد پراکندگی متنوعی هستیم که نشان از پویایی این استان دارد و همچنین جوان‌ترین دبیر انجمن‌ ادبی مربوط به این استان است. 
  
جلالی با تشریح فرایند تشکیل مجمع امور انجمن‌های ادبی و شناسه‌دار شدن انجمن‌ها ادامه داد: مساله ساماندهی انجمن‌های ادبی از زمانی که سیدعباس صالحی عهده‌دار معاونت امور فرهنگی ارشاد بود آغاز شد و از ابتدا وی تاکید داشت که انجمن‌های ادبی بایستی مستقل باشند و نباید از واژه "مجوز" برای آنها استفاده کرد. لذا انجمن‌های ادبی که درخواست ثبت در سامانه را داشته باشند پس از بررسی مدارک، شناسه خود را دریافت می‌کنند و برای اجرای برنامه‌های خود حمایت می‌شوند. 
  
دبیرِ کارگروه اجرای آیین‌نامه انجمن‌های ادبی افزود: در قدم اول پیش‌بینی ما ثبت حدود ٣٠٠ انجمن در سامانه بود ولی در نخستین  مجمع انجمن‌های ادبی که اردیبهشت امسال برگزار شد شاهد ثبت بیش از هفتصد انجمن از سراسر کشور بودیم و امروز با افتخار اعلام می‌کنم که از مرز هزار انجمن ثبت شده در سامانه امور انجمن‌های ادبی گذشتیم.
  
در ادامه غلامرضا طریقی، دبیر نخستین مجمع عمومی انجمن‌های ادبی کشور، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع صمیمی انجمن‌های ادبی خوزستان گفت: حضور بهمن ساکی به عنوان دبیر انجمن‌های ادبی استان خوزستان فرصت غنیمتی است که انجمن‌ها بتوانند از تجربه ایشان برای پیشبرد اهداف انجمن‌ها استفاده کنند. 
  
طریقی با تاکید بر این مساله که دریافت طراحانه یا کمک‌های مالی، هدف نهایی انجمن‌ها نیست، افزود: از انجمن‌های ادبی استانی با این پتانسیل توقع می‌رود که با همکاری یکدیگر و برگزاری برنامه‌های ادبی، اتفاقی بزرگ را رقم بزنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار