تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۷۰۲۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رونمايی از پوستر و انتشار جدول اجرای نمایش‌های جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر
رونمايی از پوستر و انتشار جدول اجرای نمایش‌های جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهرهمایون قنواتی در نشست خبری و آیین رونمايي از پوستر بیست‌ویکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر که امسال برای نخستین بار در شهرستان خرمشهر برگزار شد آثار رسیده به بخش جشنواره را 161 اثر در 2 بخش صحنه‌ای و خیابانی اعلام کرد. 
  
دبیر بیست‌ویکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر اظهار کرد: 87 اثر صحنه‌ای و 74 اثر خیابانی به دبیرخانه دایمی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر رسیده است. 
  
وی ادامه داد: در هیات انتخاب آثار رسیده 10 اثر در بخش خیابانی، 10 اثر در بخش صحنه‌ای و 2 اثر خارج از مسابقه پذیرفته شده است. 
  
قنواتی بیان کرد: فراخوان این مهم را از سال گذشته به تمام استان‌ها ارسال کرده بودیم و از بین تمام استان‌های شرکت کننده استان‌های خوزستان، اصفهان، تهران، البرز، فارس، گیلان، بوشهر، لرستان و ایلام و خراسان شمالی در جشنواره کنونی حضور دارند. 
  
دبیر بیست‌ویکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر اضافه کرد: گروه انتخاب آثار متشکل از ساناز بیان، سامان خلیلیان، پیام لاریان، مرتضی شاه‌کرم و نادر اسدی هستند. 
  
او ادامه داد: آثار پذیرفته شده به لحاظ کیفی قابل توجه و در خور شان مخاطب است چراکه سطح بالای آثار رسیده در جلسات با گروه انتخاب قابل لمس بود. 
  
قنواتی عنوان کرد: داوران بخش صحنه‌ای عبارت از حسین مسافرآستانه، کوروش زارعی و مریم معترف و داوران بخش خیابانی شامل امیرحسین شفیعی، علی‌محمد رادمنش و آرزو افشار هستند. 

 رونمايی از پوستر و انتشار جدول اجرای نمایش‌های جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر
  
وی با اشاره به تغییر زمان برگزاری جشنواره اظهار کرد: برگزاری جشنواره بین‌الملل فیلم کوتاه رسام در ماه مبارک رمضان و تجهیز سالن‌های نمایش خرمشهر موجب شد تا برگزاری جشنواره به تعویق بیفتد اما تمام تلاش‌مان را در زمینه برگزاری هر چه بهتر این رخداد تاریخی کرده‌ایم. 
  
دبیر بیست‌ویکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر خاطرنشان کرد: بنیاد تئاتر روایت فتح قرار است برای اولین بار با جشنواره ملی فتح خرمشهر همکاری کند و ما امیدواریم این همکاری در زمینه اهداف پژوهشی، فرهنگی، آموزشی در سال‌های آینده تداوم داشته باشد چراکه سابقه و پیشینه ما در تولید و ارایه تئاتر دفاع مقدس قابل توجه است. 
  
قنواتی ابراز امیدواری کرد: حضور هنرمندان و اصحاب رسانه همواره موجب بهتر دیده شدن این رویداد مهم ملی شود. 
  
بیست‌ویکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از 27 تا 31 مرداد 97 برگزار می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار